La restaurantul „La Ghiţă Berbecu” sau la marele bal?

La restaurantul „La Ghiţă Berbecu” sau la marele bal?

La restaurantul "Ghiţă Berbecu", din strada Mihai Vodă, no.8, putem cina în seara aceasta. Avem de unde alege. Au 30 de feluri de mâncare.

Poate luăm şi un coniac „Alessandriu”, poate cerem şi o cafea „Kathreiner”, sănătoasă, din orz. O să mergem cu o trăsură. Din acelea produse de fabricantul Gottfries Ziegler, tocmai la Viena. Avem de unde alege. Ştii că la el se „găsesce tot feliulu de trăsure (căruţie) după modelulu celu mai nou, din calitatea şi materialulu celu mai bunu, cu preţurile cele mai moderate.” Iar pe 15 aprilie... ah! vreau să mergem la Marele bal cu tombolă! Mai ales că biletele de loji scutesc preţurile biletelor de intrare.

Începutul publicităţii româneşti. Reclamele, până la 1860, erau scrise cu litere chirilice. Erau simple şi concise. Apoi încep să se rafineze.

Poveşti despre începuturile publicităţii româneşti pot fi aflate din expoziţia „Reclame româneşti din secolul al XIX-lea”. Aceasta va fi găzduită de Institutul Cultural Român, din Bucureşti, începând cu 17 martie. Iar cu reclamele vin, tocmai de la Cluj, cei de la Asociaţia „Clujul de altădată”.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Reclamele se rafinează, în 1860, având deja imagini care însoţeau textul. Este începutul unei industrii. În secolul al XIX-lea apare în Bucureşti, prima agenţie de publicitate, cea a lui David Adania (1880),” ne spun cei de la „Clujul de altădată”.

Dar la ce mai făcea lumea reclamă? Erau multe: vinuri pentru copii, diverse medicamente, ape minerale, staţiuni de relaxare şi tratament, restaurante, ţoale de iarnă pentru cai, pluguri şi „orologii” de buzunar. Un secol fascinant.

Expoziția se poate vizita până la 25 martie 2015, iar intrarea este liberă. Coordonatorii expoziţiei sunt Ancuţa-Lăcrimioara Chiş şi Ucu Bodiceanu, din Cluj.