Legea RCA criticată de proprietarii de service-uri AUTO

Legea RCA criticată de proprietarii de service-uri AUTO

Parlamentul României trebuie să construiasca o lege a RCA -ului având în vedere interesul celor 6 milioane de proprietari de autovehicule şi nu elaborarea unei legi care să mulţumeasca doar pe cei care blochează străzile sau pe depozitarii resurselor financiare colectate în mod obligatoriu de la şoferii români, arată Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI) într-un comunicat de presă.

ASSAI a solicitat, luni dimineaţa printr-o scrisoare, comisiei de buget finanţe din Camera Deputaţilor modificarea a doua articole din Legea RCA care, după părerea membrilor asociaţiei, avantajează exclusiv companiile de asigurări în defavoarea consumatorilor:

1.    Termenul de plata a despagubirii a fost extins in legea RCA de la 10 zile, la 40 de zile.

Pana in luna septembrie 2016 termenul de plata a despagubirii a fost de 10 zile, chiar daca acesta era incalcat de cele mai multe ori de catre anumiti asiguratori, atunci cand acestia trebuiau sa isi onoreze obligatiile de despagubire.

Ne puteți urmări și pe Google News

Guvernul Ciolos, odata cu emiterea OUG a RCA, a facut si un cadou legislativ firmelor de asigurari, prelungind termenul de plata a despagubirii de 4 ori, acesta ajungand la 40 de zile.

Cine castiga din prelungirea termenului de plata a despagubirii?

Asiguratorul sau pagubitul RCA?

2. Plata despagubirilor

Art.21.-Stabilirea despăgubirilor

(2)  “Pentru prejudiciile produse bunurilor, despăgubirile se stabilesc pe baza preţurilor de referinţă pe piaţă la data producerii riscului asigurat.” – varianta actuala cuprinsa in proiectul de lege RCA.

De remarcat este faptul ca in Romania nu exista preturi de referinta pentru bunuri si servicii. In mod particular, in domeniul reparatiilor auto, este absolut IMPOSIBIL sa fie calculat un pret clar de referinta valabil pentru toate unitatile reparatoare, in conditiile in care Registrul Auto Roman are in evidenta peste 9860 de unitati reparatoare autorizate, dintre care, 15% se inchid/infiinteaza anual.

Atunci cand un pagubit trebuie sa primeasca o indemnizatie de despagubire, formularile trebuie sa fie clare, ancorate in realitate, in temeiul legii si sa nu permita interpretari care sa fie la cheremul companiilor de asigurari, se arată în comunicatul ASSAI.

Consecinta mentinerii unui astfel de articol ar fi, potrivit ASSAI:

  1. Ar urma un adevarat blocaj de plati ale despagubirilor atunci cand firmele de asigurari ar diminua in mod arbitrar, fara criterii concrete plata despagubirilor.
  2. S-ar prelungi nejustificat de mult timpul de indisponibilizare a autovehiculului in service pana la clarificarea situatiei;
  3. Pagubitul RCA, nevinovat de producerea unui accident, ar putea fi tras la raspundere pentru diferentele de cost neachitate de catre asiguratorul RCA;
  4. Instantele de judecata s-ar confrunta cu un val de litigii din partea pagubitilor RCA in relatia cu asiguratorii, avand ca obiect, diminuarea cuantumului despagubirii de catre asiguratorul RCA.
  5. Posibile miscari sociale pe fondul unei nemultumiri generale cauzate de o lege prost conceputa, care afecteaza un segment important din populatia Romaniei;