Lui Șova i-a fost frică să meargă la Constanța

Lui Șova i-a fost frică să meargă la Constanța

Ministrul trebuia să anunțe ieri „privatizarea Portului”. El a invocat inundațiile pentru a evita protestele ce i se pregătiseră și tirul presei.

Ministrul Transporturilor era ieri așteptat la Constanța pentru a explica binefacerile preluării Portului de către Primărie. Însă el a aflat că operatorii, dar și sindicaliștii, se pregătiseră să-l primească cu proteste ample. În plus, presa, care dezvăluise că Hotărârea de Guvern pentru trasferul a 13% din acțiuni la Primăria Constanța este ilegală, abia aștepta să-l supună unui tir de întrebări. În plus, ieri, Vasile Blaga, Theodor Stolojan și Traian Ungureanu s-au aflat și ei în vizită electorală în Port.

Interesantă este înfrățirea dintre sindicaliști și patronatul din Port. Operatorii aflaseră că Dan Șova urma să se întâlnească doar cu câțiva agenți economici apropiați PSD, în condițiile în care Organizația Patronală „Operatorul Portuar”, care se opune privatizării, reprezintă 85% din comunitatea portuară. Rolul de înlocuitor al lui Șova și de paratrăsnet pentru întrebările presei și l-a asumat senatorul PSD de Constanța Nicolae Moga. „De vină e codul roșu, Șova a fost convocat de premier la Comandamentul de inundații” a explicat Moga. Comandamentul fusese anunțat însă la ora 13,00 pentru ora 17,00, timp berechet ca ministrul să fi ajuns la Constanța, vizita fiind programată între 10-15.30.

Așa se face că evenimentul organizat de Administrația Canalelor Navigabile, special pentru ministru, de celebrare a 30 de ani de la inaugurarea Canalului Dunăre Marea Neagră, (deși Canalul fusese dat în folosință în 26 mai 1984!), s-a desfășurat fără Dan Șova. Și fără Radu Mazăre.

Ne puteți urmări și pe Google News

Directorii din minister au obiecții grave

Textul proiectului de Hotărâre de Guvern prin care 13% din acțiunile Portului Constanța trec de la stat la primărie, a fost publicat pe blogul lui Dan Turturică. Potrivit documentului, proiectul de HG nu ar avea nevoie de avizul Ministerului Justiției. În plus, șefii de direcții din Ministerul Transporturilor care au semnat proiectul fac trimitere la o serie de obiecții pe care i le-au trimis anterior ministrului Dan Șova. Obiecțiile demonstrează însă, nici mai mult, nici mai puțin, decât ilegalitatea transferului de acțiuni. Cu o săptămână în urmă, Traian Băsescu atrăgea foarte serios atenția celor care s-ar încumeta să aprobe o asemenea ilegalitate: „E un avertisment public la adresa celor care vor fi împinși să semneze - Ministerul Justiției, Ministerul Transporturilor, Ministerul Economiei sau alte instituții”. Între timp, ministrul Șova a semnat, dar a dispărut avizul ministrului Justiției.