Lupul de pe Wall Street spune cum să obții ce vrei când negociezi

Lupul de pe Wall Street spune cum să obții ce vrei când negociezi

Pentru ca un om să cumpere produsul sau serviciul tău, sau pur și simplu pentru ca să obții ce vrei în orice fel de negociere nu este suficient să-ți convingi interlocutorul în legătură cu avantajele lucrului pe care îl promovezi. Chiar și atunci când acesta este absolut convins că vorbești de un produs sau serviciu extraordinar, clientul s-ar putea să refuze să cumpere sau să-ți accepte condițiile, spune trainerul și expertul în vânzări Jordan Belfort, supranumit Lupul de pe Wall Street.

Acesta a fost prezent, ieri, la București, la conferința organizată de compania de training Extreme Training și revista „Capital”, unde a susținut o conferință de business cu tema „Straight Line Persuasion” (Persuasiune în Linie Dreaptă – trad.). Aceasta reprezintă, de fapt, strategie de negociere și persuasiune care l-a ajutat pe Jordan Belfort, personajul principal care a stat la baza personajului cu același nume din filmul „Lupul de pe Wall Street”, jucat de Leonardo Di Caprio, să câștige o avere. Marele său avantaj era faptul că reușea să-și convingă interlocutorii să investească banii în acțiunile pe care le recomanda.

Cum construiești o relație de încredere

Potrivit lui Belfort, după ce ai făcut o prezentare ireproșabilă a produsului sau serviciului pe care îl promovezi, trebuie obligatoriu să câștigi încrederea cumpărătorului sau a persoanei cu care negociezi. Aici se ajunge construind un raport în cadrul căruia trebuie să-i arăți persoanei că îi înțelegi nevoile, problemele și că reprezinți un expert în domeniu, o autoritate. 

Ne puteți urmări și pe Google News

Evident, în acest context, un bun vânzător de produse, servicii și chiar de idei nu uită niciodată de tonalitatea vocii, de postura corpului, de contactul vizual și de ascultarea activă, spune trainerul american.

Însă nici măcar asigurarea unui grad înalt de încredere în tine nu este suficient pentru încheierea tranzacției la modul în care ți-o dorești. Mai este un aspect: încrederea în compania pe care o reprezinți. În acest domeniu, te-ai putea confrunta cu anumite idei preconcepute despre firma la care lucrezi sau despre întregul domeniu de activitate. Abia după ce risipește și îndoielile legate de companie, putem afirma că toți pașii pentru dobândirea încrederii partenerului au fost parcurși.

Potrivit organizatorilor, la conferință au participat 800 de oameni de afaceri din România și din alte peste cinci țări.