Magazinele, obligate să schimbe produsele în 15 zile

Clienții vor aștepta maxim trei săptămâni pentru a primi un produs fără defecte
Autor: | | 1 Comentarii | 1070 Vizualizari

Ordonanța 9/2016, care obligă toate magazinele să schimbe într-un timp mai scurt, la cererea clientului, un produs cumpărat, a intrat, ieri, în vigoare

Actul normativ obligă retailerii să furnizeze clientului, într-un răstimp scurt, un produs fără defecte, după ce acesta a notificat magazinul că produsul cumpărat este neconform. „Orice reparare sau înlocuire a produselor va fi făcută în cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilită de comun acord, în scris, între vânzător şi consumator”, prevede ordonanța. „Perioada de timp nu poate depăşi 15 zile calendaristice de la data la care cumpărătorul, după caz, a adus la cunoştinţă vânzătorului lipsa de conformitate a produsului, sau a predat produsul vânzătorului sau persoanei desemnate de acesta pe baza unui document de predare – primire”, potrivit actului normativ citat.

În practică, retailerii fac deja asta

Deși obligația de a schimba produsele într-un termen prestabilit nu revine decât comercianților online, majoritatea rețelelor mari de magazine permit acest lucru. De regulă, acestea cer ca solicitarea de schimbare a produsului să nu vină mai târziu de 30 de zile, de la cumpărare. Oferta este valabilă atât în cazul retailerilor alimentari mari, cât și a celor de bunuri de folosință îndelungată. Mai mult, există magazine, precum Ikea sau Kaufland, care, în cazul produselor ce pot fi reintroduse la vânzare, dau banii înapoi cumpărătorului, dacă acesta se răzgândește.




Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
loading...