Maşinile uzate: Ce să faci pentru a evita „ţepele” din Germania

Maşinile uzate: Ce să faci pentru a evita „ţepele” din Germania

Aproape toată lumea a auzit povestea maşinii aduse din Germania, care a fost folosită ani de zile doar de o bătrânică, o dată pe săptămână, pentru a merge la biserică.

Aceste poveşti sunt servite cumpărătorilor de vânzători neduşi la biserică, aşa-zişii „samsari”, gata să speculeze dorinţa românului de a lua un chilipir. Aici se aplică, ca în viaţă, vorba „prea frumos pentru a fi adevărat”. 

Se pot ridica în acest caz câteva probleme de logică elementară: de ce ar costa puţin o maşină bună, cu kilometri puţini, care arată bine? Şi, în condiţiile în care un şofer parcurge în jur de 10.000 de kilometri pe an, cum de ajunge o maşină veche de şapte ani să aibă doar 40.000 de kilometri la bord? Oare câte bătrânici care folosesc maşina o dată pe săptămână există în Germania?

Verificările făcute în ani de zile au arătat faptul că peste 90% din automobilele second hand vândute în „târg” au kilometrajul manipulat, a afirmat Dan Buhoci, specialist maşini uzate în cadrul BMW România.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Modificarea kilometrajului poate ascunde însă şi alte probleme, precum uzură ridicată sau diverse defecţiuni ceea ce pot reprezenta costuri suplimentare majore şi o problema de siguranţă. În cele din urmă, aţi cumpăra un produs alimentar, ştiind că data de expirare a fost modificată?”, a declarat Buhoci pentru EVZ.

Dacă vreţi neapărat să vă luaţi o maşină second-hand, cea mai sigură variantă ar fi un dealer oficial. Buhoci avertizează că trebuie făcută deosebirea între autombilele second-hand cumpărate „din târg” şi automobilele rulate cumpărate de la un dealer oficial. Chiar dacă preţurile sunt mai mari, acestea sunt justificate prin serviciile extinse de garanţie şi de verificare a maşinii. Astfel, nu riscaţi să vă luaţi un automobil care doar arată bine, dar care va începe să aibă mari probleme la scurt timp după achiziţie. 

Dealerii oficiali oferă maşini uzate cu garanţie şi de doi ani de zile, servicii de finanţare şi un automobil verificat, cu istoric de service transparent. În plus, puteţi găsi maşini premium uzate, dar cu garanţie de producător, la preţuri foarte atractive. Potrivit informaţiilor din piaţă, un BMW seria 1, un Audi A3 sau un Mercedes-Benz Clasa A pot costa în jur de 12.000 de euro. Dacă optaţi pentru Volkswagen Golf, îl puteţi cumpăra şi cu 10.000 de euro.

Specialiştii au câteva sfaturi pentru cei care vor să-şi cumpere automobil rulat. În primul rând, să nu cumpere decât de la o persoana de încredere sau de la un dealer specializat care poate oferi garanţie. Cunoştinţa unui amic al unui văr îndepărtat care are o ofertă „senzaţională” trebuie privită cu scepticism. Apoi, să facă o verificare completă a automobilului din toate punctele de vedere, chiar dacă e de la sursă de încredere. Este posibil ca nici prietenul sau dealerul respectiv să nu ştie despre anumite probleme. 

La un dealer autorizat, cu acordul cumpărătorului, poate verifica dacă sunt kilometrii reali. Cu toate acestea, este important de înţeles că nicio verificare nu poate oferi garanţia 100% că automobilul nu are defecte ascunse. Totuşi, măcar se elimină apariţia, la scurt timp a unor defecte mari.

Maşina nouă, soluţia sigură 100%

Dacă vreţi însă să fiţi sigur 100% că nu luaţi „ţeapă”, singura soluţie este să vă luaţi o maşină nou-nouţă. Un automobil nou oferă, în primul rând, avantajul că în alegerea sa, clientul nu mai este restricționat la o configurație predefinită şi are posibilitatea să configureze exact automobilul potrivit pentru nevoiele sale. Totodată, automobilul nou este susţinut de o serie extinsă de servicii: garanţie şi finanţare, pachete de service (cel de bază este oferit gratuit), toate aceste pachete putând fi de asemenea personalizate.

În acelaşi timp, automobilul nou vine cu avantajul uzurii zero, ceea ce duce la o fiabilitate mai bună şi o predictibilitate a costurilor de întreţinere şi a valorii de revânzare. Aceasta se traduce într-o predictibilitate şi un control al costurilor mai bun, factor esenţial mai ales în achiziţiile de flote.

În plus, dealerii pot oferi discounturi serioase, şi de 20%, pentru o maşină nouă care a stat în showroom o perioadă fără să se vândă. Tot mai mulţi români încep să realizeze faptul că se merită să investească într-o maşină nouă, de aceea acest segment de piaţă a început să crească.

„Cu siguranţă există potenţial important de creştere, mai ales că suntem ţara din Uniunea Europeană cu cel mai mic grad de motorizare. Ne aşteptăm ca trendul crescător din primul trimestru să se menţină, însă piaţa rămâne deosebit de volatilă şi puternic influenţată de măsuri fiscale şi legislative care au venit de multe ori neanunţate.”, a declarat Alexandru Şeremet, specialist comunicare BMW România.

Avansul maşinilor noi a fost confirmat şi de datele Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Vânzările de automobile noi au crescut cu 8,2% în primele patru luni ale acestui an, în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2014, potrivit datelor ACEA. Au fost vândute, în total, aproape 4,7 milioane de automobile noi. Printre ţările care au crescut cel mai mult se numără Spania (23,9%), Italia (16,2%) şi Marea Britanie (6,4%). Vânzările auto din România au crescut cu 9%.