MĂSURĂ UNICĂ luată într-un oraş din România împotriva blatiştilor din autobuze

MĂSURĂ UNICĂ luată într-un oraş din România împotriva blatiştilor din autobuze

Abonamentele şi legitimatiile de călătorie false au dispărut de pe piaţa transportului public din Vaslui, după ce autorităţile locale au hotărât securizarea documentelor cu o bandă termică, ce împiedică multiplicarea la copiator. La un an de la aplicarea măsurii, s-a constatat chiar o uşoară creştere a vânzărilor de abonamente.

La data de 1 aprilie 2013, compania locală de transport public - SC Transurb SA Vaslui -  a adoptat o măsură excepţională pentru stoparea falsificării abonamentelor de cătălorie pe transportul public local. Astfel, toate abonamentele eliberate de societatea de transport au fost prevăzute cu o bandă termică, ce împiedică multiplicarea la copiator a documentelor.

Iar efectele se văd, scrie Monitorul de Vaslui. „Nu am mai avut de-a face cu niciun fals de abonamente sau legitimaţii. De altfel, documentele nu se mai pot falsifica, e foarte greu. În concluzie, putem spune că acţiunea noastrã a dat rezultate”, a spus Sebastian Buhusi, directorul SC Transurb SA Vaslui. În ultima perioadă, numărul abanomentelor vândute a crescut cu până la 5%. În schimb, per ansamblu, s-au tranzacţionat mai puţine bilete de călătorie.

Decizia de securizare a abonamentelor a fost luată după ce, mai multe luni la rând, zeci de abonamente false au fost descoperite de controlori pe diferite trasee din oraş, mai scrie Monitorul de Vaslui. Practic, falsificatorii de abonamente copiau documentele în numãr foarte mare, un lot de falsuri acoperind abonamentele pentru o clasă întreagă de elevi, călătorii clandestini fiind foarte dificil de depistat de controlorii societăţii.

Ne puteți urmări și pe Google News

Dacă falsurile au fost eliminate din retţea, transportul la negru continuă să lovească în bugetul societăţii. Transurb se confruntă şi cu o concurenta neloială din partea operatorilor privaţi. Conform unor analize realizate de conducerea societăţii, la nivelul anilor trecuti, furtul la negru estimat se ridică la peste 5 milioane de lei vechi, zilnic. În fiecare lună, societatea de transport public poate contabiliza pierderi de circa 150 milioane de lei vechi.