PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Social

Nu au fost în stare să construiască staţii de metrou, dar au comandat trenuri

Autor: | | 0 Comentarii | 503 Vizualizari
În 26 iunie 2014, Metrorex SA a lansat procedura de achiziţie publică pentru atribuirea acordului - cadru "Achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon", având ca obiect cumpărarea a cel mult 51 trenuri noi de metrou (a câte şase vagoane).

Licitaţia organizată de Metrorex în vederea achiziţiei unui număr de 51 de trenuri poate fi anulată şi se poate declanşa una nouă, care ar putea avea loc la începutul anului viitor, a anunţat, duminică, directorul general al Metrorex, Marin Aldea.

"Ştiţi că în 2014 am declanşat o licitaţie pentru încheierea unui acord-cadru în vederea achiziţiei de 43 până la 51 de trenuri şi au fost nişte probleme în cadrul derulării acelei proceduri. La momentul actual suntem într-o altă fază, în sensul că strategia de achiziţie s-a schimbat, iar Magistrala 5 a fost structurată în trei secţiuni faţă de anul 2014. Ultima secţiune, Iancului - Pantelimon, se va realiza în perioada 2023 - 2028, aşa încât, la momentul actual, avem nevoie de 26 de trenuri de metrou. Noi am făcut o adresă la Agenţia Naţională de Achiziţii Publice pentru a ne lămuri dacă putem să anulăm acea licitaţie şi am primit un răspuns în sensul că acea licitaţie se poate anula şi putem declanşa o nouă procedură de achiziţie în contextul noii strategii", a explicat Marin Aldea.

Potrivit acestuia, noua licitaţie ar putea avea loc la începutul lui 2017, iar trenurile cele noi ar putea intra în depoul Metrorex după un an şi jumătate - doi ani, dacă nu vor fi contestaţii.

"Licitaţia pentru trenurile noi, după răspunsul ANAP, ar putea avea loc la începutul anului viitor, iar trenurile vin de obicei cam după un an jumătate - doi ani. Cam atât durează, dacă nu sunt contestaţii sau nu apar alte probleme", a explicat şeful Metrorex.

DNA s-a sesizat

Procurorii DNA l-au trimis în judecată pe Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA, membru al comisiei de licitaţie, în dosarul privind achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon. El este acuzat de folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.

În dosar a fost deferit justiţiei şi Ovidiu Băncescu, în calitate de reprezentant al Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles (CAF) SA Bilbao, firmă participantă la licitaţie, pentru instigare la folosire, în orice mod, direct sau indirect, de informaţii ce nu sunt destinate publicităţii ori permiterea accesului unor persoane neautorizate la aceste informaţii.

Valeriu Picu, angajat al Metrorex SA şi membru al comisiei de licitaţie pentru achiziţia de trenuri noi de metrou pentru Magistrala 5 Drumul Taberei - Pantelimon, i-a furnizat informaţii confidenţiale, telefonic şi prin email, lui Ovidiu Băncescu, reprezentantul uneia dintre firmele competitoare, care ulterior a fost declarată câştigătoare, potrivit rechizitoriului prin care cei doi au fost trimişi în judecată de procurorii DNA, dat publicităţii pe 15 decembrie 2015.

"(...) în perioada octombrie 2014 - martie 2015, inculpatul Picu Valeriu i-a furnizat inculpatului Băncescu Ovidiu, în mod constant, informaţii esenţiale legate de derularea procedurilor şi caracteristicile celorlalte oferte existente. Precizăm că informaţiile au fost furnizate inclusiv telefonic, cât şi prin transmiterea de email-uri, fiind clare şi explicite aşa cum este de fapt şi scopul acestora, respectiv furnizarea de informaţii confidenţiale", se precizează în rechizitoriu.

Potrivit unui comunicat al DNA transmis pe 15 decembrie 2015 AGERPRES, valoarea estimată a contractului s-a stabilit la suma de 1.556.259.680 lei, sursa de finanţare urmând a se asigura din credit extern garantat de stat (BEI) şi de la bugetul de stat. Acordul-cadru urma a se perfecta cu un singur operator economic, pentru o durată de 84 luni.

"Procedura de achiziţie este cea a licitaţiei deschise, valoarea estimată fiind de 1.556.259.680 lei, iar criteriul de evaluare a ofertelor este reprezentat de 'oferta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic'. În acest context, în perioada octombrie 2014 - martie 2015, Ovidiu Băncescu l-a determinat pe Valeriu Picu, membru al comisiei de licitaţie, să furnizeze, în mod continuu, informaţii cu caracter confidenţial vizând desfăşurarea licitaţiei, reprezentanţilor uneia dintre societăţile participante la licitaţie. Aceste informaţii se refereau inclusiv la ofertele şi condiţiile celorlalţi contracandidaţi, având ca rezultat vicierea gravă a procedurii de licitaţie", susţin procurorii.

Anchetatorii au reţinut că informaţiile confidenţiale erau oferite atât în scopul adjudecării licitaţiei de către firma respectivă, cât şi pentru ca Valeriu Picu să continue să încaseze foloase (contravaloarea traducerilor solicitate de Băncescu şi efectuate prin intermediul unei PFA aparţinând unei rude a angajatului Metrorex).

DNA menţionează că firma respectivă a fost desemnată câştigătoare, însă contractul de atribuire nu a fost încheiat din cauză că, în prezent, procedură este suspendată.


Tag-uri: metrorex, tren, metrou, licitatie, drumul taberei, achziţi, pantelimon
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Nu au fost în stare să construiască staţii de metrou, dar au comandat trenuri.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii