PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Dosare

Minciuna din jurul casetei filmate de la TVR în care ministrul Remeș ia mită | Dosarul Caltaboșul

Autor: | | 13 Comentarii | 17304 Vizualizari
Decebal Traian Remeș va executa silit DNA, TVR și pe Rodica Culcer FOTO: EVZ
Alexandru Sassu, fostul președinte al televiziunii naționale, dezvăluie pentru EVZ cine a adus în TVR, și de unde, caseta cu filajul din „Dosarul Caltaboșul”.

De ce vreau să aflăm ce s-a întamplat cu adevărat în cazul flagrantului din Dorobanți a lui Decebal Traian Remeș? Pentru că am credința că, oricare dintre jurnaliștii care activam și în anul 2007 în presă vrem să înțeleagă astăzi cine și cum și-a bătut joc de noi, mințându-ne.

Presa de atunci, ziare, site-uri și majoritatea televiziunilor, a fost convinsă, prin instituții ale statului, responsabile și credibile, că ministrul Remeș, mult-prea lăudat la Finanțe în guvernarea CDR, a cerut și a primit mită prin intermediul lui Ioan Avram Mureșean. Nici azi nu putem să spunem cu mâna pe inimă că Decebal Traian Remeș e vinovat, deși Înalta Curte l-a condamnat pentru asta. Au apărut, între timp, alte decizii ale instanțelor favorabile fostului deținut și ne-au zdruncinat convingerile. O să vedem ce va spune și CEDO, fiindcă deja a admis dosarul!

Cei care atunci nu lucrau în presă sau erau simpli redactori prin secțiile de politică comentează astăzi, prin studiouri de televiziune sau scriu pe site-uri și pagini de socializare, fapte și declarații pe care nu le știu poate decât din auzite sau din cele relatate acum de către părțile implicate. Jurnaliștii care au scris cu onestitate în 2007 au realizat, însă, așa cum am spus, că au asistat la un scenariu și au relatat fapte servite de oameni din instituții care doreau să promoveze sau să ajungă la putere.

Și astăzi se vorbește că pe filmarea de pe casetă se vede când ministrul Agriculturii Decebal Remeș ia un plic în care, în știrea prezentată la TVR în octombrie 2007, se afirma că erau bani însemnați. Până și Traian Băsescu spunea, marți seara la tv, că el l-a văzut pe Remeș luând un plic. Nu! Ministrul lua în mână hârtiile dintr-un dosar, după cum am aflat ulterior! Procurorii n-au avut bani însemnați. Plicul cu bani ne-a fost sugerat de comentariul TVR și de titrarea de pe casetă. Tot atunci, procurorii au recunoscut acțiunea și ne-au mai scăpat date despre operațiunea din Piața Dorobanți. Cam așa ne-au mințit. Iar noi am fost papagali deoarece credeam în lupta anti-corupție declanșată și vedeam pentru prima oară un demnitar de rang înalt, aflat la Putere, prins de noii procurori luând mită!

Îmi amintesc că, imediat după difuzarea casetei de către TVR, ni s-a canalizat atenția către un pseudo- scandal mediatic în centrul căreia era Rodica Culcer, șefa Știrilor TVR, cea care a decis transmiterea pe post. O parte a presei a atacat-o violent, iar disputa a fost: Trebuia sau nu să difuzeze filmul cu un act de corupție? Și atunci și acum am aceeași opțiune: trebuia difuzată. Dar fără ca oameni din televiziunea națională să facă parte din scenariu! Asta ca să nu creadă nimeni că lucrurile erau dovedite, iar știrea purta girul credibilității TVR.

La vremea respectivă, cea mai concisă remarcă a fost a lui Cristian Tudor Popescu, șeful Clubului Român de Presă: „TVR ar fi trebuit să precizeze sursa imaginilor, altminteri multă lume a crezut că filmul a fost subtitrat în TVR”! Din păcate, am aflat că acea casetă a fost prelucrată în TVR!

Scurgeri de informații din DNA

Noi amănunte ies la iveală în dosarul în care fostul ministru al Agriculturii Decebal Traian Remeș a câștigat procesul și va executa silit DNA, TVR și pe Rodica Culcer, fost director de Știri a instituției. Alexandru Sassu, fost președinte al TVR, în 2007, a dezvăluit în exclusivitate pentru EVZ, că cel care a adus caseta în televiziune a fost redactorul instituției Alexandru Costache. Conform declarațiilor fostului șef al TVR, jurnalistul Alexandru Costache a fost atunci la sediul Freedom House, a luat o casetă, a montat-o și, ulterior, a dus-o înapoi, la aceeași adresă. Era caseta cu înregistrările presupusei mite pe care ar fi luat-o Decebal Traian Remeș.

DNA, TVR și Rodica Culcer, la un pas de a fi executați silit

Fostul ministru a demarat deja demersurile pentru executarea silită a DNA-ului, TVR-ului și a jurnalistei Rodica Culcer. Decebal Traian Remeș a câștigat în instanță despăgubiri de 15.000 de lei pentru că imaginile filmate de DNA și fosta structură „doi și un sfert” a MAI au fost difuzate pe postul național de televiziune. Fostul ministru al Agriculturii a început demersurile pentru ca DNA, TVR și Rodica Culcer să-i plătească în solidar banii. Totodată, fostul ministru s-a adresat CEDO, care a admis judecarea cauzei. Pentru a-și recupera banii, Remeș a trimis prin poștă, cu confirmare de primire, solicitări pentru a fi despăgubit. Dacă într-un termen rezonabil nu va primi banii, se va adresa unui executor judecătoresc pentru a-și recupera suma, ne-a declarat Decebal Remeș. Decizia instanței dă o lovitură grea modului în care DNA gestionează anumite date cu caracter secret și imagini din timpul anchetelor. Astfel, instanța consemnează: „Aspectele meționate dovedesc faptul că există deficiențe în activitatea de gestionare a înregistrărilor și interceptărilor în cadrul DNA, fiind necesară o reevaluare a modului de păstrare a acestor înregistrări și de responsabilizare mai concretă a persoanelor care lucrează la acest serviciu”

Ce spune fostul șef al TVR!

Alexandru Sassu a declarat, ieri, în exclusivitate pentru EVZ, că are informații certe și că, atunci, în 2007, când TVR a difuzat imaginile cu presupusa mită, acestea ar fi provenit de la sediul Freedom Hause și că au fost aduse în TVR de către redactorul Alexandru Costache: „Atunci a fost o anchetă, iar eu am oprit difuzarea părții a doua din acea casetă. La momentul respectiv, ancheta noastră internă a relevat faptul că cel care a dus caseta a fost Alexandru Costache. Imaginile de la intrarea din TVR și de pe holuri au demostrat că cel care a adus caseta a fost redactorul Costache. Aceste probe, coroborate cu drumul făcut de mașina instituției, care avea GPS montat, au demonstrat că redactorul s-a deplasat la sediul Freedom House, unde a intrat și după câteva minute a ieșit. A făcut drumul întors în televiziune, unde a montat caseta pentru știri și din nou a plecat spre sediul Freedom House. Nu știu cu cine a luat legătura acolo. Atunci, am spus asta și celor de la Consiliul Superior al Magistraturii (CSM), și procurorului DNA care a investigat evenimentele. Cei de la CSM ne-au cerut brutul casetei, dar TVR nu deținea decât acea copie care a fost și transmisă pe post. Cred, sincer, că deși caseta a fost luată de la sediul unui ONG, redactorul nu putea să intre în posesia ei decât dacă cei din conducere decideau asta. Adică șeful DNA (n.r. - pe atunci Daniel Morar) sau Procurorul General al României (magistrat Laura Codruța Kovesi) ar fi dispus acest lucru”.


FOTO: Alexandru Sassu, fost președinte al TVR



Difuzarea s-a lăsat cu sancțiuni pentru că a încălcat Codul de Procedură Penală

„Acest lucru am vrut să-l declar și în fața judecătorilor, pentru că domnul Remeș mi-a cerut să fiu martor în acest proces, dar magistrații nu au acceptat să depun mărturie”, a concluzionat fostul președinte al TVR.

Difuzarea casetei despre care procurorii au spus că ar fi cea în care fostul ministru Traian Decebal Remeș apărea în apropierea lui Ioan Avram Mureșan și că ar fi luat mită, un plic cu bani, (cum se consemnează în rechizitoriu), a stârnit multe controverse. S-a dovedit că, de fapt, a fi un colaj de imagini difuzat cu mult înainte de începerea urmării penale. Acesta fapt e considerat de o gravitate deosebită, conform Codului Penal. Alexandru Sassu a oprit atunci difuzarea părții a doua din materialul probatoriu. CNA a fost prima instituție care s-a sesizat și a cerut clarificări din partea procurorului general, Laura Codruța Kovesi.

Spovedania lui Alexandru Costache, reporterul cu caseta

Într-o postare, de ieri, pe Facebook, Alexandru Costache povestește cum a ajuns în posesia imaginilor pe care nu le avea decât DNA și serviciul secret al MAI care făcuse înregistrarea. Acesta susține că a primit un telefon, s-a urcat în mașină și, ca în filmele cu spioni, a primit un DVD. Reporterul TVR își începe spovediania susținând că un personaj cu glugă i-a „palsat” un DVD cu informații secret de serviciu. „Nu am povestit niciodată cum a ajuns celebra caseta cu Remeș la TVR. În primul rând, nu era o casetă, ci un DVD. După îndelungi smiorcăieli şi persuadări din partea mea, am primit un telefon de la o sursă: «Hai să îți dau ceva! Ne vedem în centru!» Am sărit într- o mașină a TVR cu nea Costică Iancu (D-zeu să îl ierte!). Ne-am dus pe Calea Victoriei, între Palatul Regal și Biserica Kretzulescu, la statuia lui Coposu. În fața seniorului aşteptam nerabdător şi optimist. Mă gândeam cum ar fi să pun mâna pe imaginile cu Remeş. Când văd că se apropie un tip cu glugă, cu hanorac: «Pentru tine!» şi îmi întinde un DVD. Când am ajuns în redacţie, să cad într-adevăr din picioare. Remeş era ministru şi şi-a dat demisia după acele imagini”.

Ce nu știe jurnalistul Alexandru Costache este că a fost filmat în timp ce pleca și venea de la TVR, iar mașina instituției avea GPS. Costache nu a fost audiat nici la Parchet, nici la instanțe pentru că de activitatea lui de cărăușie nu știa decât Rodica Culcer (foto) și Alexandru Sassu. E posibil ca, din acest motiv, instanța să nu-i fi aprobat niciodată lui Remeș să fie audiat Alexandru Sassu. Fostul președinte al TVR ar fi declarat ce anchetă a făcut în instituție și cum a ajuns Costache la Freedom House.



Povestea „caltaboșului” de pe caseta mistificată a procurorilor

În septembrie 2007 TRV difuza în exclusivitate imagini dintr-un dosar penal. Procurorii spuneau că în acele imagini Ioan Avram Mureșan încerca să-i dea mită fostului ministru al Agriculturii, Decebal Traian Remeș. Difuzarea casetei a dus la demisia ministrului. Pentru că imaginile au fost transmise înainte de începerea urmăririi penale difuzarea lor a provocat o adevărată furtună. Presa consemna la vremea respectivă susțineri ale unor specialiști care spuneau că imaginile au fost montate. Mai mult, CSM s-a sesizat și a făcut verificări dacă caseta provine de la DNA. Atunci CSMa stabilit că ”filmul prezentat de TVR în care Decebal Traian Remeș primea o presupusă mită de la Gheorghe Ciorbă prin intermediul lui Ioan Mureșan, provine de la DNA și că a fost montat în studiourile DNA de către ofițerul de poliție judiciară Neagu Teodor”.


Tag-uri: tvr, evz, mita, santaj, cdr, Piața Dorobanți, Traian Băsescu, Decebal Remeș, Rodica Culcer, Cristian Tudor Popescu
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Minciuna din jurul casetei filmate de la TVR în care ministrul Remeș ia mită | Dosarul Caltaboșul.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii