Ministerul Educației a anunțat PROGRAMUL probelor de evaluare a competențelor

Ministerul Educației a anunțat PROGRAMUL probelor de evaluare a competențelor

Ministerul Educației a publicat ordinul de ministru care reglementează organizarea examenelor de evaluare a competenţelor fundamentale ale elevilor din clasele a II-a, a IV-a și a VI-a.

Astfel, evaluarea de la finalul clasei a II-a va începe pe 18 mai 2015 cu proba scrisă la limba română, care va fi urmată pe 19 mai de proba de citit la limba română, potrivit unui ordin de ministru publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice.

Pe 20 mai va avea loc proba la matematică iar elevii aparţinând minorităţilor naţionale vor putea susţine proba scrisă la limba maternă pe 21 mai şi cea la citit, pe 22 mai, potrivit Agerpres.

Evaluarea competenţelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a va începe pe 26 mai cu proba la limba română. Ea va fi urmată pe 27 mai de proba la matematică iar pe 28 mai, de proba la limba maternă pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale.

Ne puteți urmări și pe Google News

Ultima evaluare a competenţelor la clasa a VI-a va începe în 2 iunie cu proba la limbă şi comunicare. Pe 3 iunie, va avea loc proba la matematică şi ştiinţe ale naturii.

Potrivit metodologiei aprobate prin ordin de ministru, testele trebuie să fie formulate clar, precis şi în strictă concordanţă cu programele şcolare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, să aibă un nivel mediu de dificultate. Testele au un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale.

Testele elaborate pentru clasa a II-a vizează evaluarea competenţelor de producere a mesajelor scrise, evaluarea competenţelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competenţelor de matematică.

Testele elaborate pentru clasa a IV-a vizează evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română, evaluarea competenţelor de matematică.

Potrivit metodologiei, testele elaborate pentru clasa a VI-a vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară "Limbă şi comunicare" şi din aria curriculară "Matematică şi ştiinţe ale naturii".

Durata alocată rezolvării testelor de evaluare este de câte 30 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a II-a, de câte 60 de minute pentru fiecare test la clasa a IV-a şi tot câte 60 de minute pentru fiecare test administrat la clasa a VI-a.

Evaluările se vor desfăşura în timpul orelor de curs, în funcţie de programul fiecărei unităţi de învăţământ.

Testele vor fi evaluate în unitatea de învăţământ de cadrele didactice din respectiva unitate.

Fiecare test va fi evaluat de două cadre didactice evaluatoare, dintre care unul este învăţătorul/institutorul/profesorul pentru învăţământul primar de la clasă.

Evaluarea testelor pentru fiecare din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a se finalizează în termen de cel mult 7 zile de la data susţinerii ultimului test de la clasa respectivă.

Rezultatele individuale obţinute nu se afişează/nu se comunică public şi nu se înregistrează în catalogul clasei, precizează metodologia.