Ministerul Dan Şova: Autostrada Comarnic-Braşov va fi gata înainte de alegerile din 2016

04sova_agerpres_6159071
Autor: | | 9 Comentarii | 1728 Vizualizari

Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, Dan Şova, a declarat că lucrările la autostrada Comarnic-Braşov vor fi terminate înainte de alegerile din 2016.

În luna octombrie va fi desemnat câştigătorul licitaţiei pentru lucrările la autostrada Comarnic-Braşov. Dacă vor fi soluţionate rapid şi eventualele contestaţii, lucrările vor debuta până la finalul acestui an."Pentru realizarea segmentului Comarnic-Braşov trebuie să scoţi 4 milioane de metri cubi de piatră şi să bagi 4 milioane de metri cubi de beton. Ca să faci autostrada, trebuie să bagi înainte şi ţevile de apă şi gaze. Şi eu aş vrea să terminăm mai repede de doi ani, dar trebuie să respectăm indicaţiile inginerilor", a explicat Şova.Inaugurare cu iz electoralMinistrul Şova a recunoscut că dă bine în campania electorală să inaugurezi autostrăzi şi drumuri importante. Conform graficului, tronsoanele de autostradă Comarnic - Braşov, Craiova - Piteşti şi centura de sud a Capitalei vor fi finalizate până la alegerile din 2016."Sunt trei proiecte de concesiune: Comarnic - Braşov, centura Sud şi Craiova - Piteşti, toate sunt în derulare. Centura Sud şi Comarnic - Braşov au aceleaşi termene, sunt în derulare în acelaşi timp, iar Craiova - Piteşti este întârziată cu două luni faţă de ele. Noi am spus că desemnăm câştigătorul în octombrie la Comarnic, în noiembrie la centura Sud şi în decembrie la Craiova - Piteşti. Toate ar trebui să se termine - cea care poate dura cel mai mult tot Comarnic - Braşov rămâne, pentru că celelalte două sunt în câmpie - până la alegerile din 2016"În 2013, vor fi inauguraţi 142 de km de autostradă, dintre care primii km de autostradă vor fi inauguraţi chiar în această lună, pe autostrada Deva - Orăştie. Pe tronsonul Orăştie - Sibiu, lotul 3, s-a produs o alunecare de teren pe şase kilometri, deoarece constructorii nu au respectat proiectul iniţial, care prevedea realizarea unui tunel. Din această cauză, termenul de finalizare a lucrărilor a fost devansat."Termenul pe care îl avem este 18 luni de la data la care rezolvăm această problemă", a precizat Dan Şova.Nu sunt bani pentru proiectele europeneCompania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) are în buget pentru investiţii în jur de 520 de milioane de euro şi va trebui să ceară Ministerului de Finanţe, la rectificare, banii necesari pentru a acoperi cei 15% cofinanţarea pentru proiectele europene. La finele lui 2012, CNADNR avea datorii de 680 de milioane de lei la şi un buget de 1,2 miliarde de lei pentru investiţii. În contextul în care România s-a angajat faţă de Fondul Internaţional Monetar să-şi reducă arieratele din economie, CNADNR a trebuit să-şi plătească datoriile, rămânând în prezent cu 520 de milioane de euro în bugetul pentru investiţii.Pentru datoriile acumulate de CNADNR, ministrul Dan Şova a dat vina pe fosta conducere a Ministerului Transporturilor.Multe gropi, bani puţiniNecesarul pentru întreţinerea drumurilor din România pentru anul în curs este de 4 miliarde de euro, bani care ar trebui să acopere doar asfaltarea acestor drumuri. Din păcate, nu sunt fonduri la buget pentru a executa lucrările aşa cum trebuie, a precizat ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, în cadrul emisiunii "După 20 de ani", difuzată de ProTv.Pentru a acoperi nevoia de finanţare pentru reabilitarea unor drumuri din ţară şi pentru a plăti datoriile către companiile care au efectuat lucrări vor fi solicitate fonduri la următoarea rectificare bugetară.O altă problemă legată de construcţia autostrăzilor o reprezintă exproprierile."Mulţi dintre cei care au terenuri pe alineamentul autostrăzilor nu au actele cadastrale necesare pentru expropriere. S-au făcut exproprieri pe anumite părţi de autostradă cu un an, doi, întârziere", a afirmat Dan Şova.Totodată, termenul de realizare al autostrăzilor este destul de lung deoarece îndeplinirea condiţiilor tehnice impun un termen mai lung.Taxa de austostradă, din 2016Autostrăzile creează creştere economică, a afirmat ministrul. Dar, pentru a putea fi folosite, vor trebui plătite taxe, începând din 2016. O variantă luată în calcul este introducerea unui sistem de taxare similar cu cel al rovignetei. Pe autostradă vor exista camere de luat vederi, care vor monitoriza existenţa dovezii că taxa a fost plătită. O altă variantă de plată ar fi utilizarea mijloacelor electronice, cum este telefonul mobil, care să permită debitarea taxei de autostradă direct din contul utilizatorului.Astfel, pentru a rula pe autostrăzile Comarnic-Braşov şi Craiova-Piteşti, şoferii vor plăti, de la darea în folosinţă a celor două, o taxă de 3 euro pe suta de km, ceea ce înseamnă că, pe cei 58 de km de autostradă dintre Comarnic şi Braşov, taxa va aproximativ 1,7 euro, după cum a declarat Dan Şova. "În mod normal, noi ar trebui să dăm în concesiune toate autostrăzile, ca să le exploateze. Cele mai multe taxe care se colectează în toată lumea de pe austrozi se încasează de la autovehiculele comerciale: tiruri, microbuze, camioane. Până la urmă totul se învârte în jurul unei sume fixe care trebuie să acopere necesarul de exploatare al austostrăzii", a spus Şova.Întrebat dacă vor fi efectuate lucrări şi la Autostrada Soarelui, ministrul a răspuns că îi este greu să răspundă, dar a precizat că anul acesta vor fi montate alte 65 de camere la nivel naţional, care vor supraveghea şoferii. Cei care nu vor avea dovada de plată a rovignietei lipită de parbriz sunt buni de plată.Deşi potenţialul turistic al zonei este extrem de ridicat, starea drumurilor din Suceava şi Botoşani este deplorabilă, după cum a recunoscut chiar şi ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură de interes naţional, Dan Şova.




Alte articole din categoria: Transporturi

evz.ro

libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro
loading...