PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Politica

Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru: „Pregătirea iniţială a celor care vor să devină profesori este PRECARĂ”

Autor: | | 0 Comentarii | 174 Vizualizari
Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a declarat, miercuri, că pregătirea actuală a cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar este precară, fiind nevoie de introducerea unor noi module de formare a viitorilor dascăli, pentru a avea un sistem educaţional de calitate în România.

"Deşi avem un modul de pregătire psihopedagogică în momentul acesta, pregătirea iniţială a celor care vor să devină profesori este precară. Toţi spunem că vom avea în viitor probleme serioase cu ocuparea, cu locurile pentru profesori, cu şcolile din România dacă nu insistăm asupra unei pregătiri adecvate şi pentru o formare adecvată pentru viitorii profesori. Aici este cheia dezvoltării şi a progresului şi a obţinerii unei şcoli de calitate în România", a declarat Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei, în cadrul unui eveniment organizat de Coaliţia pentru Educaţie.

Coaliţia pentru Educaţie a demarat o audiere publică, în care a implicat specialişti în ştiinţele educaţiei, pentru a întocmi un raport naţional menit să stabilească dacă pregătirea iniţială a dascălilor ar trebui făcută în cadrul unui masterat didactic, sau în cadrul unui modul psihopedagogic cu o durată mai mare decât cea actuală. Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, spune că ambele variante sunt necesare în acest moment, dar aşteaptă rezultatele raportului pentru a stabili pe care o va susţine.

"E o discuţie de mai mulţi ani, avem nevoie de o clarificare din partea celor care se ocupă de formarea iniţială a profesorilor. Discuţia e axată pe următoarea întrbare: vom organiza formarea iniţială a profesorilor pe baza unui masterat, sau o structură de model psiho-pedagogică pe o perioadă mai lungă de timp? Ambele propuneri sunt bune, dar trebuie să vede care sunt concuziile raportului. Apoi o să fie o perioadă de tranziţie, până când se vor stabiliza chestiunile acestea şi sub o formulă juridică adecvată, o perioadă de tranziţie în care să poată fi acceptate aceste formule alternative", a spus Mircea Dumitru, citat de Mediafax.

În cadrul aceluiaşi eveniment şi Ligia Deca, consilier de stat din Departamentul de Educaţie al Administraţiei Prezidenţiale, a precizat că în ultima perioadă România tot mai puţini sunt cei care îmbrăţişează profesia de dascăl.

"Concurenţa pentru a deveni profesor nu a fost extraordinară în ultima vreme, de aceea, formarea trebuie să fie un sprijin pentru creşterea acestei concurenţe în a intra în sistemul didactic, nu o formă de a opri şi puţinii candidaţi pe care îi avem în acest moment", a precizat Ligia Deca.

Concluziile preliminare ale raportului arată, printre altele, că viitoarele politici şi programe de formare iniţială a cadrelor didactice trebuie constituite astfel încât să asigure o dublă specializare, stagii de practică în şcoli, o pregătire specializată conform cu vârstele elevilor cărora urmează să le predea profesorul şi, nu în ultimul rând, aceste programe de pregătire să fie finanţate de la bugetul de stat în funcţie de nevoia de resurse umane estimată în sistemul preuniversitar.

Tag-uri: Mircea Dumitru, profesori, dascali, pragatire precara, ministrul Educatiei
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru: „Pregătirea iniţială a celor care vor să devină profesori este PRECARĂ”.

SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.