Mister total. Cu ce avioane mai zboară Tarom din 2017

Mister total. Cu ce avioane mai zboară Tarom din 2017

Circa cinci milioane de dolari ar vrea să obțină compania de stat pentru fi ecare aeronavă Airbus a cărei durată de utilizare expiră în acest an

Cu o nouă conducere la „bord”, după ce a rămas fără managerul privat Christian Heinzmann, Tarom se află în 2016 în fața celei mai mari provocări din ultimii ani: înlocuirea celor două avioane Airbus 310. Dacă vor fi scoase la vânzare, compania ar vrea să obțină, pentru fiecare din cele două Airbus-uri, 5 milioane de dolari. Amânată ani de zile, achiziția de noi aeronave nu mai poate fi ocolită: în câteva luni, durata de utilizare a celor vechi expiră.

„Durata de utilizare pentru LCA (unul dintre Aibus-uri) expiră pe 12 septembrie, iar pentru LCB pe 31 decembrie”, a spus, ieri, presei Gabriel Stoe, noul manager al Tarom. Cu toate astea, suntem la jumătatea anului, iar la Tarom nu se știe clar ce se va întâmpla cu vechile Airbus-uri, când vor intra în funcțiune noile aeronave, dacă vor fi achiziționate sau închiriate și, deocamdată, nu poate fi făcută publică nici informația privind tipul de aeronavă ce va întregi flota Tarom. Pe surse, se vorbește că managementul ar prefera aeronave Boeing 737, dar oficial nu se comunică nimic.

Cert este că, recunoaște managerul companiei, odată achiziționate, aeronavele trebuie pregătite 4-6 luni pentru zbor de linie. Cum suntem în luna iunie, se pune întrebarea – va avea sau nu Tarom, cele două noi avioane până la finele anului, când vechile Airbus ies din uz?

Ne puteți urmări și pe Google News

Crește numărul de pasageri, dar nu se știe cum

Cel puțin pentru o perioadă, Tarom ar putea fi pusă așadar în situația de a opera mai puține aeronave decât anul trecut. Cu toate astea, unul dintre obiectivele companiei pentru 2016 este creșterea numărului de pasageri. „Avioane suplimentare nu avem, pentru a crește numărul de pasageri, așadar creșterea trebuie să se datoreze doar gradului de încărcare”, a mai spus Stoe.

Anul trecut, gradul de ocupare a fost de 68%, iar în 2016 compania a planificat o majorare cu 6,7 – 6,8%. Unul din punctele de atracție pentru pasageri ar putea fi noul serviciu „airfi” de intranet, prin care pasagerii vor putea accesa, de pe tablete, telefoane sau computer, filme, muzică, știri, dintr-o bază de date stocată pe un modul aflat la bordul aeronavei.

Serviciul va fi disponibil la bord de la jumătatea lunii august, mai întâi pe cursele lungi operate de companie – Madrid, Barcelona, Dubai, a promis șeful Tarom. În altă ordine de idei, pentru acest an, compania are prevăzute pierderi de 6,5 milioane de lei, față de 27 de milioane de lei, în 2015. Noul manager spune că Tarom ar putea realiza chiar o surpriză plăcută, trecând pentru prima oară pe profit, în ultimii ani, dar rezultatul final depinde și de factori externi, precum cotațiile petrolului și evoluția dolarului american.