Miza reală a mitingului de amploare de la Dacia

Miza reală a mitingului de amploare de la Dacia

Pentru 5 martie 2014 sindicatul Dacia a anunţat că va chema 10.000 de oameni într- o mişcare de protest. De data aceasta însă, în faţă sunt scoase nu revendicări salariale, ci cele legate de problemele cu care se confruntă compania: lipsa autostrăzii Piteşti - Sibiu, revendicări referitoare la legislaţia muncii şi dialogul social. Se cere şi suplimentarea tichetelor Rabla.

Manifestarea se suprapune peste perioada în care se poartă negocierile salariale la Dacia, iar miza este dublă, după cum a recunoscut pentru EVZ liderul sindical Nicolae Pavelescu. Presiune pe angajator Pe lângă faptul că se pune presiune asupra Guvernului şi că se încearcă obţinerea unor avantaje, "Mitingul ar putea da mai multă importanţă şi greutate, şi ne-ar face mai uniţi în negocierile pe care le avem cu patronatul", a comentat acesta. Mitingul se va desfăşura timp de două ore. Întrebat de EVZ în ce fel va fi afectată producţia la Dacia, Nicolae Pavelescu a spus că "nu contează dacă aceasta va fi afectată şi că oamenii sunt dispuşi să recupereze maşinile care «se pierd» din cauza mitingului". Patronatul nu susţine mitingul Patronatul a anunţat că se disociază de mişcarea sindicală deşi unele revendicări, cum ar fi construcţia autostrăzii către Sibiu, sunt comune. "Manifestaţia programată pentru 5 martie este organizată şi susţinută de sindicat. Compania nu se asociază acestui demers. Prioritatea companiei pentru 2014 este relansarea pieţei auto de vehicule noi din România", ne-a au declarat reprezentanţii Direcţiei de Comunicare Renault România. Şi anul trecut negocierile salariale au stârnit tensiuni la Dacia. Sindicaliştii au cerut o majorare salarială de zeci de procente.