MODERNIZARE. Peste 320 milioane euro pentru reţelele de distribuţie a energiei electrice

MODERNIZARE. Peste 320 milioane euro  pentru reţelele de distribuţie a energiei electrice

Compania italiană energetică Enel a planificat investiţii în România de 329 milioane de euro până la sfârşitul ciclului actual de reglementare, în 2018, din care 151 de milioane de euro anul acesta şi 178 de milioane de euro anul viitor, potrivit unui comunicat al companiei.

"Enel este un investitor important în sectorul energetic din România, cu o prezenţă puternică în toate segmentele-cheie ale strategiei sale la nivel de grup: distribuţie, clienţi şi energie din surse regenerabile. Vom continua programul de investiţii pentru a îmbunătăţi calitatea serviciilor, prin mărirea gradului de automatizare a reţelelor de distribuţie, precum şi prin dezvoltarea canalelor de comunicare cu clienţii şi a ofertei de servicii cu valoare adăugată', a declarat Georgios Stassis, country manager Enel în România.

Din 2005, de când a intrat pe piaţa din România, investiţiile totale ale Enel pe piaţa locală au depăşit 3 miliarde de euro. Valoarea investiţiilor realizate în reţelele de distribuţie în perioada 2005 - 2016 se ridică la 1,584 miliarde de euro.

Pentru anul 2017, din investiţiile de peste 151 de milioane de euro prevăzute pentru România, 139 de milioane de euro reprezintă suma alocată pentru operaţiunile de distribuţie. În 2018, investiţiile programate sunt de 178 de milioane de euro, din care 168 de milioane de euro pentru îmbunătăţirea performanţei reţelei.

Ne puteți urmări și pe Google News

"Ca urmare a modernizării reţelelor, cele trei companii E-Distribuţie - care acoperă regiunile Muntenia Sud, Banat şi Dobrogea - sunt în topul celor mai performanţi operatori de distribuţie de energie electrică din România în privinţa calităţii serviciilor în ultimii ani. Conform datelor raportate Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) pentru 2015, indicatorul SAIDI (durata medie a întreruperilor neplanificate pentru fiecare client) pentru E-Distribuţie Muntenia a fost de 221 minute, cel mai bun nivel din ţară, media naţională fiind de 308 minute. E-Distribuţie Dobrogea şi E-Distribuţie Banat au avut, de asemenea, performanţe mai bune decât media pe ţară, cu SAIDI de 234 minute, respectiv 247 minute", se arată în comunicatul ENEL, citat de Agerpres.

Potrivit companiei, în 2016, indicatorii de performanţă s-au îmbunătăţit şi mai mult conform datelor preliminare, până la aproximativ 175 minute pentru E-Distribuţie Muntenia, fiind în continuare în scădere şi în cazul celorlalte două companii de distribuţie.

Pe segmentul de furnizare de energie electrică, Enel precizează că va continua să modernizeze operaţiunile şi să se concentreze pe nevoile clienţilor.

"Compania a lansat recent noul site, precum şi o nouă versiune a aplicaţiei MyEnel, care permite clienţilor să acceseze de pe dispozitivele mobile date privind facturarea sau să transmită indexul contorului. Oferta pentru clienţi a fost extinsă cu servicii cu valoare adăugată ca Enel Asistenţă şi Enel Asistenţă+, care oferă asistenţă de urgenţă pentru repararea instalaţiilor interioare de electricitate şi apă sau a boilerelor electrice. De asemenea, compania are acum în ofertă un abonament de furnizare de energie electrică pentru care clienţii pot face toate operaţiunile online, de la încheierea contractului până la plata facturii, şi a introdus produse electronice în magazinul online", se mai arată în comunicat.