PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Opinii EVZ

Momentul bizar în care Monica Macovei produce efectul toxic al defunctului USL | UPDATE

Autor: Mălin Bot | luni, 27 octombrie 2014 | 27 Comentarii | 14040 Vizualizari
Jurnalistul Mălin Bot.
Nu credeam că voi ajunge vreodată să constat că USL și Macovei pot produce exact același tip de noxe în societate și că sunt la fel de toxici pentru o parte a publicului. Ultimele 12 ore, în care am fost nevoit să țin piept unui val de ură fără precedent consumat pe e-mail și în rețele sociale, mi-au expus o ipostază bizară în care acest candidat a indus exact același tip de atitudine nocivă. Zeci de mesaje cu limbaj extrem de agresiv mi-au fost trimise în ultimele 12 ore de persoane din grupul de simpatizanți ai Monicăi Macovei, după emisiunea ”Evenimentul Zilei” de ieri în care a fost invitat acest candidat la Președinția României.

E surprinzător să constați că din zona susținătorilor apropiați unui candidat de dreapta vine un asemenea val de ură, specific publicului pe care l-a manipulat atât de ușor și de eficient USL, în perioada de glorie a defunctei alianțe.

Mă așteptam ca aici să găsesc oameni educați care nu folosesc astfel de cuvinte, oameni care știu că civilizat este să întrebi înainte de a te indigna și că, dacă nu îți plac răspunsurile, poti să critici fără să jignești la persoană.
Reacțiile agresive au fost provocate chiar de declarațiile doamnei Macovei din timpul emisiunii de pe B1 TV.


Declarații despre care nu cred că sunt rodul necunoașterii modului în care funcționează o televiziune. Doamna Macovei este de ani de zile invitată la toate televiziunile, este o apropiată a unor ziariști cu experiență solidă în televiziune și e imposibil să nu știe cum funcționează o emisiune.   


Sursa reacțiilor agresive, induse de atitudinea publică a doamnei Macovei, a reprezentat-o pauza publicitară electorală a Elenei Udrea din timpul emisiunii. Pretextul clamat în direct a fost că nu a avut timp suficient să-și expună ideile din pricina acestei pauze pe care doamna Macovei părea că nu o înțelege.



Nu e ciudat că un invitat constant al emisiunilor TV  pozează într-o persoană care nu știe cine și cum gestionează pauzele publicitare, cu reclame comerciale sau electorale?


 

 



Nu e dubios că se preface că nu știe rolul echipei editoriale și separarea de conținutul comercial?

E normal că un candidat la președinție lasă să se înțeleagă, în direct, că nu are habar de contractele pentru publicitatea electorală încheiate din timp?

E imposibil ca Monica Macovei să nu cunoască toate aceste lucruri.  


Culmea este că doamna Macovei a recurs la acest tertip, după ce a întârziat și și-a scurtat singură emisiunea cu 10 minute.  La finalul pauzei publicitare electorale s-a plâns că nu a putut să vorbească timp de ”30 de minute”, din pricina publictății electorale, sugerând că e ceva anormal cu acea pauză.



In realitate pauza de promovare electorală a durat puțin peste 10 minute și la final am depășit timpul alocat emisiunii, pentru a putea să-și termine ideea doamna Macovei.

S-a supărat iar pentru că nu a putut să spună altceva, deși i-am spus că ieșim de pe post.  


Asadar, Monica Macovei și-a scurtat singură timpul de emisiune după ce a întârziat, apoi a mințit cu seninătate că o pauză publicitară a durat de trei ori mai mult decât în realitate și a ținut-o așa, deși i-am atras atenția că regia i-a contorizat exact timpul și că exagerează. La final mi-am lungit emisiunea, dar asta nu a contat, un alt reproș a venit imediat.


 

 




Efectul acestei atitudini incorecte: un val de ură din rândul simpatizanților apropiați.


Nu seamănă stilul acesta teribil de urât cu metodele folosite de liderii USL, despre care doamna Macovei spune că sunt un dezastru pentru România? Mie așa îmi pare, dar este, desigur, o interpretare subiectivă.


O altă discuție, consumată în spatele camerelor de luat vederi, în pauza publicitară și după emisiune, scoate în evidență un aspect necunoscut publicului larg despre Monica Macovei, dar care impune o concluzie rațională importantă.


Supărată tot din pricina pauzei publictare cu Elena Udrea, doamna Macovei a stârnit după emisiune un dialog total neporivit, cu reproșuri pe un ton specific unei persoane care e foarte instabilă emoțional.


M-a acuzat că am fugit de ea din platou, pe o altă ușă, deși nu există decât o singură ușă de ieșire. Apoi s-a apucat să reproșeze ordinea întrebărilor, temele abordate, modul în care s-a terminat emisiunea și chiar să acuze că publicitatea cu Elena Udrea a fost introdusă intempestiv pe post, pentru că ea făcuse referiri negative la adresa contracandidatei.


I-am explicat frumos că desfășurătorul emisiunii era stabilit cu o oră înainte de începere și că pauza publicitară nu are nicio legătură cu discuțiile din emisiune. Fusese anunțată cu mult timp înainte să ajungă ea in platou. Acest argument și tot ceea ce știa doamna Macovei din experiența de ani de zile de invitat în emisiuni TV trebuiau să-i alunge orice emoție negativă.


Mi-a fost jenă să-i spun că nu e normal ca un invitat să vrea să-i facă ordine moderatorului în teme și că e deplasat să reacționeze astfel după o emisiune în fața unor jurnaliști.

Pur și simplu îmi părea că nu aude cuvintele, fiind captivă a emoției negative pe care și-a generat-o singură în pauza publicitară electorală. Aveam în față un om mult prea instabil și irațional pentru poziția în care se afla, în fața unor jurnaliști.

Colegul meu, Mircea Marian, a luat personal discuția și a scris după emisiune că a plecat acasă vorbind singur pe stradă. Pe mine nu m-a afectat în plan personal la fel de mult, dar m-a făcut să-mi ridic o întrebare cât se poate de rațională: Cum poate să conducă România o persoană care cedează emoțional atât de ușor deși rațiunea și experiența trebuiau să-i spună că exagerează?  


 

 



PS: Pauzele publicitare, comerciale sau electorale, nu au nicio legatură cu moderatorii emisiunilor. Așa e normal să fie, ziariștii nu se pot ocupa de treburi comerciale.  Pauzele publicitare sunt decise în baza unor contracte comerciale, care nu trec prin zona editorială. Așa trebuie să fie. Tehnic, se comumică din regie momentul publicității și noi îl anunțăm. Daca e și publicitate electorala, moderatorul este informat înainte de emisiune ca va avea și o pauza publicitară electorala și i se spune aproximativ la ce ora intră.  Nu decidem noi asta, nu controlam aceste aspecte comerciale, la fel cum nu controlam publicitatea pentru pastă de dinți, mașini, benzină sau orice altceva. Aici găsiți și punctul de vedere oficial al postului B1 TV.

 

UPDATE. 27 octombrie 2014:

Am constatat din unele comentarii ca sunt cateva formulari in editorialul de mai jos care au provocat confuzie pentru unii cititori care au înțeles din textul de mai sus că publicitatea electorală în emisiuni este platita de candidati.

Am observat ca a provocat aceasta confuzie suprapunerea de termeni pe care am facut-o in cateva locuri din text a publicitatii comerciale (platita) cu publicitatea electorala (gratuita, dar obligatorie prin reglementarile CNA).

Desi textul nu spune in niciun loc ca vreun candidat a platit pentru publicitatea electorala, unii cititori au considerat ca termenul ”publicitate” definește automat un spațiu plătit și de aici au tras concluzia ca e vorba de publicitate contra cost.

Recitind textul dupa doua zile am observat și eu unde sunt formularile confuze și de aceea vin cu acest PS care sper sa lamureasca lucrurile.

Din punctul mei de vedere, tehnic, cele doua tipuri de pauze publicitare sunt identice in sensul ca sunt obligatorii si nu decid eu sau alt moderator daca trebuie sa intre si cat sa dureze. De aceea am formulat astfel. Nu am intrat in detalii din lipsă de timp si pentru că subiectul editorialului nu era bucătăria internă.

Cele doua tipuri de publicitate (comerciala-pe bani & electorala-fara plata) sunt fixate in emisiuni si au, din punct de vedere tehnic, acelasi regim pentru noi in bucataria interna. Nu m-au preocupat pana acum mecanismele care le determina, dar am cerut astazi mai multe detalii conducerii postului, dupa ce am am citit comentariile  si am primit întrebari de la cititori, în weekend.

- Asadar, în aceasta campanie spatiile de publicitate electorala nu sunt platite ca in campania de la Europarlamentare. Nu exista  ad litteram tipul de contract din campania precedentă, unde se cumpărau spații publicitare.

- Postul e obligat sa acorde timpi egali publicitate electorala (gratuita) candidatilor si transmite in direct, în functie de programul pe care îl au bine stabilit, din timp, echipele de campanie ale candidatilor si de minutele acordate altor candidati, astfel incat sa fie echilibrată ca timp publicitatea electorala pentru toti. În funcție de aceste criterii decide conducerea postului cine intră, în ce zi intră, în ce emisiune, apoi ”minutele” acestea ajung în circuitul intern in care este si continutul editorial stabilit de moderator sau minutele cu publicitate comercială platită.

-Pentru moderator, tehnic, publicitatea comerciala (platita) si cea electorala (gratuita, obligatorie) au acelasi statut în bucătăria interna a ogranizarii emisiunilor, sunt obligatorii si sunt difuzate cand s-a stabilit, independent de cursul pe care moderatorul il decide pentru emisiunea lui.

- Invitatii emisiunii EVZ TV sunt stabiliti de noi, total independent de organizarea pe care o are postul pentru publicitatea electorala (gratuita) obligatorie. La organizarea emisiunii cu producatorul, înaintea începerii emisiunii, aflam cand este pauza publicitara comerciala (platita) si cand e pauza publicitara electorala (neplatita).

- Postul B1 TV a decis sa imparta publicitatea electorala (gratuita si obligatorie) in calupuri de aproximativ 10 minute pentru fiecare invitat, calupuri impastiate in emisiuni in functie de programul anuntat in campanie de fiecare candidat.

Tag-uri: monica macovei, b1tv, evenimentul zilei, evz tv, elena udrea, udrea, malin bot, mircea marian, emisiune macovei udrea, campania alectorala, presedintia romaniei, USL




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

SE INTAMPLA ACUM!