"Monitorul Preţurilor", platforma unde PREŢURILE pot fi COMPARATE! Cum află românii ce magazine au cele mai BUNE OFERTE

"Monitorul Preţurilor", platforma care oferă cele mai mici preţuri în timp real
Autor: | | 0 Comentarii | 3989 Vizualizari

Românii pot accesa, începând de astăzi, "Monitorul prețurilor", platforma care oferă posibilitatea cumpărătorilor să compare tarifele la produse alimentare de bază comercializate de către retaileri.

Această platformă va cuprinde până la 128 de produse din 64 de categorii (câte două pentru fiecare Tip Categorie, unul Cel Mai Ieftin, iar celalalt Cel Mai Bine Vândut – produs cu brand) şi este un proiect pilot care se desfăşoară doar în Capitală şi judeţul Ilfov, cu posibilitatea de extindere sau restrângere în viitor. Proiectul a fost demarat de către Consiliul Concurenţei, cu scopul de a creşte concurenţa între marile lanţuri de magazine, fapt ce ar duce la o scădere a preţurilor. 

Cu ajutorul platformei "Monitorul Preţurilor", consumatorii vor putea verifica online preţul produselor evaluate, astfel încât să poată găsi retailerul care oferă cele mai mici preţuri. 

Monitorul Preţurilor pune la dispoziţie date despre coşul zilnic cuvaloarea cea mai mică, valorile fiind calculate pentru două tipuri de coş zilnic, și magazinele care îl oferă, astfel: coşul zilnic cu valoarea cea mai mică a produselor cele mai ieftine - este afişată valoarea cea mai mică a coşului şi locaţiile unde acesta se găseşte. Calculul este făcut considerând preţurile produselor cele mai ieftine din respectiva categorie, transmise de magazine şi valorile cele mai apropiate de momentul căutarii.

Coşul zilnic cu valoarea cea mai mică a produselor cu brand din fiecare categorie - este afişată valoarea cea mai mică a coşului şi locaţiile unde acesta se găseşte. Calculul este făcut considerând preţurile produsului de marcă identificat ca fiind cel mai bine vândut din acea categorie, transmise de magazine, şi valorile cele mai apropiate de momentul căutarii. Produsele cu brand au fost selectate prin analiza datelor disponibile, de către compania de cercetare de piaţă AC Nielsen, partener în proiect.

În primă fază, platforma va fi testată timp de un an numai la nivelul municipiului București și în județul Ilfov, iar ulterior aceasta va fi lansată și pentru magazinele din țară. "Lansăm astăzi un sistem de monitorizare a prețurilor la alimente, o variantă pilot care cuprinde 128 de produse, împărțite în 64 de categorii de produse, câte două produse pe categorie. Instrumentul e gândit să ajute consumatorii să afle prețul corect al coșului de consum la produse de bază. Platforma o privim ca pe un avantaj pentru consumatori și sperăm ca asta să intensifice concurența între lanțurile de magazine care sunt participante”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Deşi trebuia sa fie lansat în urmă cu un an, majoritatea retailelilor au contestat proiectul, susţinând că imaginea lor poate fi afectată în cazul în care preţurile ar fi prezentate eronat, menţionând că există produse al căror preţ se poate schimba de la zi la zi. 

Datele privind produsele și prețurile sunt transmise electronic de retailerii participanți implicați în proiect, respectiv: Artima, Mega Image, Lidl, Kaufland, Selgros, Carrefour, Penny și Profi. Consumatorii pot accesa platforma pe adresa www.monitorulpreturilor.info.




Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi