MOSCOVA. Patru persoane, arestate după producerea ACCIDENTULUI aviatic soldat cu PATRU VICTIME, pe pista aeroportului

MOSCOVA. Patru persoane, arestate după producerea ACCIDENTULUI aviatic soldat cu PATRU VICTIME, pe pista aeroportului

Patru persoane au fost reținute în legătură cu accidentul în care au murit directorul executiv al companiei franceze petroliere Total și alte trei persoane, a anunțat comisia de anchetă, citată de CNN.

Christophe de Margerie și alte trei persoane au murit, luni, pe aroportul Vnukovo din Moscova, după ce avionul lor a lovit, la decolare, pe pistă, un utilaj de curățat zăpada.

Cei reținuți sunt: inginerul-șef al serviciilor de pe aeroport, Vladimir Ledenev, care era responsabil pentru operațiunile de curățare a pistei; controlorul de trafic Svetlana Krivsun, directorul de zbor Roman Dunayev și șeful controlorilor de trafic de pe aeroport, Alexander Kruglov.

„Anchetatorii cred că persoanele arestate nu au reușit să asigure cerințele de siguranță și lucrările de la sol, pentru desfășurarea în bune condiții a zborurilor, ceea ce a condus la această tragedie”, arată sursa citată.

Ne puteți urmări și pe Google News

O investigație este în desfășurare pentru stabilirea circumstanțelor accidentului, a anunțat comisia.

Guvernul francez a desemnat, de asemenea, trei anchetatori și doi consultanți tehnici de la Autoritatea pentru Aviație, care să ajute la desfășurarea anchetei accidentului.

Miercuri, un avocat al celui care conducea utilajul de deszăpezire, Vladimir Martynenko, a respins acuzațiile aduse de oficialii ruși că ar fi fost beat.

Martynenko trecuse examenul medical zilnic, pe care trebuie să-l facă toți operatorii mașinilor de pe aeroport, înainte de a începe programul la muncă, susține avocatul Aleksandr Karabanov.

Karabanov a declarat că rezultatele testelor au fost înregistrate într-un registru ce se află acum în posesia anchetatorilor.

Conform acestui avocat, Martynenko se îndepărtase de convoiul celor care curățau pista de zăpadă, după ce auzise un zgomot ciudat și se oprise pentru scurt timp, să-și verifice utilajul.

Avocatul a speculat că un controlor de trafic, pe care nu l-a numit, a văzut doar celelalte pluguri de zăpadă și a dat semnalul „pistă liberă”, fără să-și dea seama că mai rămăsese un utilaj în zonă.