Mulţi români au renunţat la vacanţele în străinătate. Ce DESTINAŢII INTERNE au avut de câştigat

Mulţi români au renunţat la vacanţele în străinătate. Ce DESTINAŢII INTERNE au avut de câştigat

Vânzările de servicii turistice pentru litoralul românesc au crescut cu 40%, în timp ce vânzările pentru staţiuni balneare, montane şi Delta Dunării au crescut cu 114% faţă de perioada similară a anului trecut, atentatele din străinătate contribuind într-o bună parte la aceste alegeri, spune Lucia Morariu, proprietara agenţiei de turism Eximtur din Cluj -Napoca.

“Atât litoralul românesc, Delta Dunării, staţiunile balneare precum Băile Felix, Sovata, Herculane, Călimăneşti - Căciulata, Covasna sau Vatra Dornei, dar şi regiuni precum Bucovina au fost foarte solicitate de turiştii români. Cererea pentru vacanţele în ţară este în creştere datorită siguranţei pe care o oferă ca destinaţie turistică România, dar şi datorită investiţiilor realizate de unii hotelieri în modernizarea unităţilor de cazare şi a programelor de divertisment”, a declarat Lucia Morariu, citată de Mediafax.

Potrivit acesteia, românii au lăsat pe vacanţe în străinătate 693 milioane de euro în primele cinci luni din acest an, mai puţin cu 3% faţă de perioada similară a anului anterior, aceasta fiind însă prima scădere din 2009.

“În ceea ce priveşte destinaţiile externe clasice, Grecia se află pe primul loc datorită diversităţii destinaţiilor de litoral, apropierii culturale şi teritoriale cu România, urmată de Turcia (Antalya), de Bulgaria, care înregistrează o creştere de 11% datorită preţurilor bune practicate”, precizează Lucia Morariu.

Ne puteți urmări și pe Google News