"Muza adormită " a lui Brâncuşi a fost vândută la New York

"Muza adormită " a lui Brâncuşi a fost vândută la New York

Una din primele versiuni ale lucrării "Muza adormită" de Constantin Brâncuşi s-a vândut cu suma de 9,125 milioane de dolari la New York şi va rămâne în continuare într-o colecţie privată americană.

"Lucrările lui Brâncuşi sunt foarte rare. Greu să le întâlneşti la licitaţii sau pe piaţa de artă în general şi suntem foarte mândri că am reuşit să includem o asemenea operă în vânzarea din această seară", a declarat Andreas Rumbler, cel care a condus licitaţia

Ofertele pentru lucrarea lui Brâncuşi au pornit de la 6 milioane de dolari şi au ajuns la peste 8 milioane de dolari (9,125 milioane dolari, incluzând comisionul casei de licitaţii), cumpărătorul fiind proprietara unei firme de consultanţă în domeniul artei private, Kim Heirston, prezentă în sală, scrie Mediafax.ro.

"Pentru mine, sculptura începe şi se termină cu Brâncuşi... Sunt absolut emoţionată că mi s-­a oferit oportunitatea să licitez pentru o asemenea lucrare deosebită, care a fost expusă pentru prima dată la Armory Show în 1913", a declarat cumpărătoarea lucrării pentru Mediafax. Ea a adăugat că lucrarea este pentru un client important al său. "Îmi doresc tare mult să vizitez România şi bineînţeles să văd Coloana Infinitului, poate chiar în vara aceasta", a mai spus Kim Heirston.

Ne puteți urmări și pe Google News

Denumită generic "La Muse endormie I", lucrarea modelată în lut, înfăţişând un cap de femeie cu ochii închişi, aşezat pe partea dreaptă, a fost concepută de artistul român în primii ani ai perioadei sale de artist independent la Paris, având-o ca model pe baroneasa Renée­ Irana Frachon.

"La Muse endormie I" a fost una dintre cele cinci lucrări selectate şi aduse la New York de organizatorii Armory Show în 1913. După expoziţie a fost achiziţionată de Mary Harriman Rumsey, care avea sa devină un client fidel şi sponsor al artistului român de­-a lungul anilor.

Lucrarea este considerată importantă pentru evoluţia lui Brâncuşi, prin forma ovoidă şi trăsăturile stilizate care devin evidente pentru prima dată şi care vor marca viitoarele sale opere.

Însuşi Brâncuşi a apreciat importanţa lucrării, sugerând în 1933 că ar trebui să intre în colecţia unui muzeu. În anii care au urmat expunerii lucrării sale peste ocean, Brâncuşi a mai realizat câteva versiuni ale "Muzei adormite", două în lut, cinci în bronz şi una în alabastru.