Narcisa Iorga, pe blogul personal: Laura Georgescu a mințit până și în legătură cu Administrația Prezidențială

Narcisa Iorga, pe blogul personal: Laura Georgescu a mințit până și în legătură cu Administrația Prezidențială

Laura Georgescu a ajuns să mintă inclusiv în legătură cu Administrația Prezidențială, în numele CNA și folosind autoritatea Consiliului, în plin scandal în care ea este implicată. Face asta doar din mărunte considerente personale, greu de asociat unui comportament demn de funcția pe care o ocupă.

Laura Georgescu a declarat ieri că s-a adresat ”instituțional” Președinției, susținând că din zona președintelui ar veni o vulnerabilitate către CNA, și nu din partea ei. Invoca încălcarea unei directive europene prin actul de promulgare a unei legi de modificare și completare a legii audiovizualului.  În realitate, Laura Georgescu a trimis o ”informare” către Administrația Prezidențială cu două zile după promulgarea și publicarea legii. Nu răspunsul de la Cotroceni a venit cu două zile mai târziu, așa cum încearcă să lase impresia. Minciuna are însă picioare foarte scurte, la cest nivel instituțional și mai ales public.

Președintele Traian Băsescu a declarat ieri, într-un interviu pentru ”Evenimentul zilei TV” de la B1, că Laura Georgescu ”a încercat să ajungă” la el, dar că ”nu a primit-o, având informaţii despre calitatea umană proastă pe care o are. Zilele trecute a încercat, din nou, prin Biroul de Presă, să ia o legătură şi i s-a cerut, dacă are ceva, să trimită în scris şi va primi un răspuns”. Șeful statului a mai spus că Laura Georgescu trebuie să demisioneze, pentru binele instituției, care devine o vulnerabilitate în rapoartele Comisiei Europene.

La puțin timp după această declarație, Laura Georgescu a dat replica, publicată de Mediafax:

Ne puteți urmări și pe Google News

”Principala vulnerabilitate ne-a venit tocmai de la Administraţia Prezidenţială, care în 11 iulie ne-a răspuns că preşedintele a promulgat în data de 9 iulie, cu două zile mai devreme, Legea 103 din 2014 privind modificarea şi completarea Legii audiovizualului 504 la articolul 42, făcând o discriminare între persoanele cu «handicap de auz» faţă de cele cu deficienţe de văz şi atunci mi s-a părut normal să atrag atenţia că s-a încălcat directiva europeană(…)”. Laura Georgescu a afirmat că acesta este motivul pentru care a contactat “instituţional” Biroul de Presă al Administraţiei Prezidenţiale, să semnaleze că vor fi probleme din partea Comisiei.

Las la o parte că nu există nicio prevedere legală care să dea dreptul unei instituții cum este CNA să se adreseze președintelui pentru a-i cere să nu promulge o lege. Ceea ce găsesc inadmisibil este că a găsit de cuviință să  mintă public în legătură cu demersul ”instituțional” pe care l-a făcut la Cotroceni. Adresa scrisă pe care Laura Georgescu a transmis-o Administrației Prezidențiale a fost transmisă la data de 9 iulie, cu două zile după ce legea respectivă fusese publicată în Monitorul Oficial, iar anunțul era publicat pe site-ul Administrației Prezidențiale.

Laura Georgescu știa toate acestea la data la care a făcut demersul ”instituțional” la Cotroceni, dar nu a găsit alt pretext pentru a încerca să ajungă la șeful statului, când se afla în plin scandal public.  Pentru că i s-a cerut să se adreseze în scris, a găsit acest motiv: să ”atragă atenția” Administrației Prezidențiale  că ”s-a încălcat directiva europeană”. Purtătorul de cuvânt al președintelui României le numește ”observații” în adresa de răspuns către CNA, cu privire la modificarea și completarea legii audiovizualului. Acest act normativ fusese deja adoptat de către Parlament, iar în Parlament președintele CNA își exprimase punctul de vedere, fără mandat din partea membrilor Consiliului. Ce rost avea să mai trimită observații la Cotroceni cu privire la o lege nu doar adoptată, dar și promulgată?

Răspunsul Administrației Prezidențiale a fost transmis Consiliului Național al Audiovizualului la data de 10 iulie.

Laura Georgescu știa toate acestea ieri, când a dat declarația publică și, totuși a mințit. A întors declarația președintelui privind vulnerabilitatea CNA condus de ea ca fiind o vulnerabilitate ”venită” de la Administrația Prezidențială.  A mințit, deși știa că totul se poate verifica ușor, având în vedere că o comunicare oficială poate deveni oricând publică. A mințit cu seninătate, deși știa că oricine poate verifica site-ul Președinției și Monitorul Oficial. Dacă ar minți în cadru privat și cu privire la propria persoană, poate ar fi o problemă patologică, lipsită de implicații majore. O face însă din calitatea de președinte al CNA și în numele acestei autorități, iar acest lucru nu cred că poate fi trecut cu vederea.