Ministrul EDUCAȚIEI este pentru ELIMINAREA EVALUĂRILOR NAȚIONALE la clasele I-IV

Ministrul EDUCAȚIEI este pentru ELIMINAREA EVALUĂRILOR NAȚIONALE la clasele I-IV

Ministrul Educaţiei Naționale, Pavel Năstase, a anunţat, astăzi, că va începe revizuirea totală şi sistematică a manualelor, inclusiv a celor de la clasele I-IV. În plus, se gândește la eliminarea evaluărilor naționale la acest nivel.

Într-un interviu la Europa FM, ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat că: „Aş vrea ca într-un an de zile să facem această revizuire a tututor programelor şcolare, începând de la clasa I. Avem manuale noi pentru clasele I-IV. S-a întrebat cineva dacă aceste manuale sunt potrivite sau nu? A făcut cineva o evaluare de genul ăsta? Eu vreau să fac lucrul ăsta, dar să fac ca sistem de învăţământ, pentru că eu trebuie să mă corelez ce se face în învăţământul primar, cu ce se face în învăţământul gimnazial şi cu ce se face mai departe la liceu. Suntem în proces de reînnoire a manualelor. Anul acesta este rândul manualelor de clasa a V-a. Dar, dacă nu privim ca sistem şi nu plecăm de la cele opt competenţe care sunt la nivel european şi cu dezvoltarea acestora pe cele specifice – primar, gimnazial şi liceal – atunci există riscul să apară suprapuneri. Această revizuire totală şi sistemică – de la clasa I la clasa a XII – va fi una laborioasă, care să scoată în evidenţă toate problemele care ţin de conţinutul manualelor”.

Pavel Năstase a mai spus că programa pentru gimnaziu, aprobată anul trecut, nu presupune reducerea orelor, ci dimpotrivă, există o creştere cu aproximativ două ore faţă de ce exista.

„Ca să simplificăm manualele trebuie să umblăm la programele cadre, apoi la programele şcolare. Manualele nu vor fi abandonate, ci doar actualizate. De exemplu, dacă se ajunge la concluzia că anumite capitole sunt depăşite din punct de vede al conţinutului sau nu sunt conforme cu ciclul respectiv, le scoatem”, a mai spus Pavel Năstase, care a adăugat că „până la gimnaziu, după părerea mea, n-ar trebui să avem aceste evaluări asupra copiilor. Ei sunt într-o perioadă de dezvoltare a capacităţilor de gândire. (...)Trebuie să prelungim, dacă vreţi, primii şapte ani de acasă cu această perioadă care înseamnă învăţământul primar şi să îi dăm baza de gândire. Trebuie procedat în mod gradual, astfel încât el să se obişnuiască, dar nu evaluări de genul celor pe care le dăm acum, care îi stresează şi îi sperie pe copii”.

Ne puteți urmări și pe Google News