Niciun ban pentru metroul spre Otopeni

Niciun ban pentru metroul spre Otopeni

Guvernul Cioloș a aprobat ieri bugetul Metrorex, estimat la 775 de milioane de lei, care nu alocă sume pentru construirea liniei de metrou spre aeroport

Investiţiile prevăzute în bugetul pentru acest an implică finalizarea tronsonului 4, din Bucureştii Noi. În schimb, magistrala 6, care ar urma să lege Capitala de Aeroportul „Henri Coandă”, nu are alocate fonduri. Există o explicație. În nota de fundamentare a bugetului se menționează că magistrala 6, cu termen de punere în funcție în 2020, are o alocare de zero lei întrucât deficitul aprobat nu permite achiziționarea serviciilor de consultanță pentru exproprieri şi lucrări pentru tuneluri şi staţii.

Întârzierile costă

Anul trecut, Radu Șerban, ambasadorul României în Japonia, declara pentru EVZ că speră ca lucrările la metroul spre Otopeni să demareze în 2015. România a contractat încă din 2010 un împrumut de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internațională.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Acordul de credit a fost aprobat prin lege, în România. Eu rămân optimist și sper ca anul acesta (2015) să înceapă lucrările”, spunea Șerban. Chiar neutilizat, creditul costă. „Un credit, chiar și ODA (pentru dezvoltare– n.r.) costă. Eu plătesc acest credit, chiar dacă nu folosesc banii, ei nu zac undeva, ci trebuie să întrețin acest credit și e păcat”, a mai spus Șerban. Realizarea tronsonului este o condiție ca România să organizeze meciurile din Campionatul European de Fotbal.

Tronson finanțat

O investiție care a fost „prinsă” în bugetul pentru acest an este tronsonul care leagă Universitatea de Pantelimon. Astfel, se alocă 24 milioane de lei pentru începerea lucrărilor la tronsonul Universitate-Pantelimon, care ar urma să fie gata în 2018.

Sute de mii de lei pentru director

Deși pentru investiții nu sunt suficienți bani, cresc cheltuielile cu serviciile și, mai ales, cu personalul, mai precis cu salariile conducerii. Astfel, sumele rezervate în buget pentru salubrizare se vor majora cu 40%, „ca urmare a ajustării prețului contractului subsecvent”, motivează proiectul de buget. Cheltuielile conducerii se majorează cu 6,82%. Directorul va primi o „componentă fixă”, de 159.710 lei, și una „variabilă”, tot de 159.710 lei. Membrii consiliului de administrație vor primi, în total, 243.000 de lei, iar cei ai AGA - 199.635 lei.