Noul VOLKSWAGEN GOLF 7 iese la rampă

Noul VOLKSWAGEN GOLF 7 iese la rampă

Modelul va costa, în versiunea cea mai ieftină, 16.975 de euro. În România e aşteptat în noiembrie

Cel mai vândut model Wolkswagen are o nouă versiune, Golf 7, care a fost lansat în această săptămână la Berlin. Noul model este asamblat pe flexbila platformă MQB a grupului german, la fel ca şi viitoarele Audi A3, Skoda Octavia şi SEAT Leon. Printre cele mai interesante echipamente aflate în componenţa noului Golf se numără familia de propulsoare performantă, sistemele start-stop şi de recuperare a energiei produse la frânare, în dotare standard pe toată gama, sistemul de "infortainment" cu monitor touchscreen, precum şi PRE-SAFE sau multi-collision braking system. Primul include "Adaptive cruise control" şi frânare de urgenţă care operează la viteze mici pentru a evita accidentele uşoare pentrecute de obicei în oraşe, iar al doilea asigură frânarea după un impact astfel încât maşina să nu provoace alte coliziuni. Oficialii producătorului din Wolfsburg se mândresc în special cu varianta Blue- Motion care, conform acestora, este mai economică decât hibridul Toyota Prius şi mai puţin poluantă decât smart fortwo. Datele oficiale arată că Golf BlueMotion consumă doar 3,2 l/100km şi emite circa 85 g CO2/km. Conform AutoBild, în Germania, cea mai ieftină versiune Golf, Trendline, va costa 16.975 de euro. Designul noului Golf va respecta linia istorică a modelului, pentru a nu îndepărta clienţii fideli. Volkswagen a introdus însă materiale şi tehnologii care reduc greutatea maşinii, pentru a scădea consumul de carburant cu până la 23%, şi a modernizat sistemele electronice: noul Golf poate funcţiona cu antenă WiFi mobilă. A şaptea generaţia a VW Golf Volkswagen Golf, care a debutat în 1974 şi se află la cea de-a şaptea generaţie, este cel mai bine vândut model al grupului german şi al treilea la nivel mondial după numărul de maşini comercializate de-a lungul timpului. Noul Golf şi modelul Audi A3 lansat luna trecută de divizia premium a Volkswagen sunt primele automobile care încorporează noile tehnologii dezvoltate de grup. În următorii patru-cinci ani, platforma se va afla la baza a peste 30 de alte modele, de la subcompacta Volkswagen Polo la binecunoscutul Passat şi diverse modele produse de Seat şi Skoda. Varianta BlueMotion este motivul de mândrie al producătorilor. Are un consum de doar 3,2l/100km şi emisii de 85 g CO2/km. DEZAVANTAJE: Concurenţii sunt mai ieftini şi mai frumoşi Producătorul german se aşteaptă să îşi ridice considerabil vânzările cu ajutorul noului Golf, însă analiştii sunt sceptici. Modelul produs la Wolfsburg are de înfruntat rivali puternici în clasa sa, unde clientela este deja foarte pretenţioasă. Dacă noul Volswagen punctează la nostalgie, adversarii săi au preţuri mult mai avantajoase (Ford Focus, Opel Astra, Renault Megane). Designul care aminteşte de vechile generaţii WV poate trage în urmă modelul, tinerii preferând, în general, formele noi.