Obama a pus în mișcare un MECANISM uriaș de STRÂNGERE și DIVULGARE de INFORMAȚII legate de Trump

Obama a pus în mișcare un MECANISM uriaș de STRÂNGERE și DIVULGARE de INFORMAȚII legate de Trump

Toate agențiile de informații au fost implicate în această acțiune împotriva lui Trump, ordonată cu un an înainte de alegerile prezidențiale.

Fosta consilieră pentru securitate a lui Obama, Susan Rice, a ordonat serviciilor de informații să realizeze „liste detaliate” ale convorbirilor telefonice legale în care erau implicați Donald Trump și membrii echipei sale, în perioada candidaturii acestuia la președinție, susține fostul procuror federal Joseph diGenova.

Într-un interviu pentru Daily Caller, acesta afirmă:

„Ceea ce comunitatea de informații a realizat la solicitarea dnei Rice au fost liste detaliate ale convorbirilor telefonice interceptate cu numele asociaților lui Trump declasificate în convorbiri telefonice perfect legale cu persoane fizice.”

Ne puteți urmări și pe Google News

DiGenova a adăugat:

„Convorbirile interceptate nu implicau vreo activitate ilegală din partea niciunuia dintre asociații lui Trump, și nici din partea celor cu care vorbeau. Pe scurt, pare că singura activitate ilegală a fost declasificarea identității persoanelor care discutau.”

Alte surse oficiale, care au dorit să-și păstreze anonimatul, au confirmat pentru Daily Caller informațiile lui diGenova, adăugând că Rice a dat respectivul ordin cu un an înaintea alegerilor prezidențiale din 2016.

La rândul lor, Fox News și Bloomberg News au informat că îndeplinirea solicitării lui Rice s-a realizat printr-o operațiune de mare amploare și foarte bine organizată.

Fox afirmă că numele declasificate ale consilierilor lui Trump au fost predate oficialilor de la National Security Council, de la Departamentul Apărării, lui John Clapper, directorul National Intelligence în timpul lui Obama, și lui John Brennan, directorul CIA al lui Obama.

În această operațiune, Susan Rice a fost secondată de adjunctul ei, Ben Rhodes.

Fosta secretară adjunctă pentru Apărare din timpul lui Obama, Evelyn Farkas, a recunoscut într-un interviu la MSNBC, pe 2 martie, că  „i-am îndemnat pe foștii mei colegi să obțină cât mai multe informații pot înainte ca președintele Obama să părăsească administrația”.

Ulterior, Farkas a încercat să retracteze: „Nu le-am dat nimănui mai mult decât sfaturi”.

Col. (R) James Waurishuck, un veteral al National Security Council și fost director adjunct al Comandamentului Central al Statelor Unite, a declarat pentru Daily Caller că, pentru a pune în practică un program de spionaj de o asemenea amploare, este nevoie de implicarea multor persoane.

„Inițial, supravegherea este responsabilitatea National Security Agency”, spune Waurishuck. „Ea trebuie să se supună când o altă agenție spune ‘o căutăm pe această persoană, pe care o dorim declasificată’.”

Și Waurishuck a adăugat:

„Avocații și consilierii de la NSA au trebuit să discute în mod sigur cu avocații și membrii consiliului de la CIA, sau de la NSC, sau de la direcțiunea National Intelligence, sau la FBI. Este incredibil nivelul și gradul la care a ajuns administrația pentru a căuta informații despre Donald Trump și asociații săi, despre echipa de campanie și cea de tranziție. Este ceva foarte, foarte serios.”

Michael Doran, fost director NSC, a declarat că „cineva a făcut o gaură prin zidul dintre secretele de securitate națională și politicile partizane”.

El a adăugat că a existat „un flux de informații care trebuiau să fie sigilate ermetic și păstrate departe de politică, iar administrația Obama a găsit o cale să facă o gaură în acest zid”.

Doran a atras atenția asupra potențialului penal al acestor fapte:

„Este infracțiune. Pentru asta primești 10 ani. Este un abuz uriaș al sistemului. Nu ar trebui să monitorizăm cetățenii americani. Dar mai mare decât această infracțiune este falia provocată în încrederea publică.”

Waurishuck a avertizat:

„Ne aflăm în fața unei potențiale crize constituționale din punctul de vedere al faptului că am folosit capacități extrem de puternice care se presupune că ar trebui folosite pentru a apăra și proteja țara. Iar noi le-am folosit în scopuri politice de către președintele în exercițiu. Aceasta creează un precedent nou.”