Sănătate

Opt alimente care scad glicemia

Autor: | sâmbătă, 26 iulie 2008 | 10 Comentarii | 0 Vizualizari
Merele, peştele, grepfrutul şi ceaiul verde conţin antioxidanţi care echilibrează nivelul zahărului din sânge.

Alimentele care conÅ£in antioxidanÅ£ i, vitamina C ÅŸi potasiu sunt recomandate celor care vor să prevină sau să-ÅŸi Å£ină sub control diabetul. SpecialiÅŸtii americani, citaÅ£i de site-ul www.eDiets.com, au întocmit un top al celor mai bune alimente care scad glicemia.

Consumaţi salată cu asparagus


Un măr pe zi Å£ine medicul departe, iar afirmaÅ£ia este valabilă ÅŸi pentru cei care vor să-ÅŸi controleze insulina. Coaja de măr conÅ£ine quercitină, un antioxidant care reduce riscul de diabet. „Merele conÅ£in apă sub formă legată care antrenează o parte din glucoză pentru a fi eliminată prin urină.

De asemenea, merele au un conÅ£inut ridicat de fibre care asigură un tranzit intestinal mai bun ÅŸi eliminarea glucozei“, explică Mihaela Ionescu, medic nutriÅ£ionist la Institutul „Nicolae Paulescu“, din BucureÅŸti. O persoană cu diabet poate consuma maximum 400 de grame de mere pe zi, iar una sănătoasă, cel mult o jumătate de kilogram.

Asparagusul este o sursă excelentă de glutation, un antioxidant care men- Å£ine stabil nivelul de zahăr din sânge. „Legumele, în general, au un conÅ£inut mai scăzut de zahăr, unele chiar sub 5%. Asparagusul conÅ£ine multă vitamina C care protejează Å£esuturile de ateroscleroză, afecÅ£iune favorizată de diabet“, mai spune medicul. Asparagusul se poate adăuga în salate sau se poate consuma sub formă de ceai.

Fasolea păstăi, mai bună decât cea boabe


Fasolea este recomandată nu numai pentru sănătatea inimii, ci ÅŸi pentru combaterea diabetului. „Tecile de fasole au efect de scădere a glicemiei. Nu este recomandată în schimb fasolea boabe, pentru că are mulÅ£i hidraÅ£i de carbon“, explică medicul. Broccoli este o sursă foarte bună de quercitină. În plus, conÅ£ine multă vitamina C ÅŸi potasiu.

Morcovii conÅ£in carotenoizi, antioxidanÅ£ i care protejează inima ÅŸi menÅ£in nivelul insulinei. Morcovii trebuie consumaÅ£i cruzi. „Prin fierbere, fibrele se mărunÅ£esc ÅŸi se poate absorbi din ele o cantitate mare de glucoză“, afirmă Mihaela Ionescu.

Acizii graÅŸi omega 3 din peÅŸte protejează inima ÅŸi menÅ£in stabil nivelul zahă rului din sânge. „PeÅŸtele are rol în corectarea dislipidemiilor (grăsimilor din sânge). Diabetul poate afecta toate liniile metabolice, inclusvi pe cea lipidică“, adaugă nutriÅ£ionistul. PeÅŸtele este recomandat ÅŸi pentru că nu conÅ£ine glucide. PuteÅ£i consuma câteva sute de grame de peÅŸte pe zi, în special oceanic.

Portocalele conÅ£in numeroÅŸi fitonutrienÅ£ i care vă ajută să luptaÅ£i împotriva diabetului, precum flavonoizi, carotenoide, pectine ÅŸi glutation. Recomandat este ÅŸi grepfrutul, deoarece are un conÅ£inut scăzut de glucide.

„AntioxidanÅ£ii din grepfrut protejează endoteliul vascular. La mulÅ£i diabetici pot apărea leziuni la nivelul endoteliului vascular din cauza depunerii de grăsimi ÅŸi calciu“, susÅ£ine Mihaela Ionescu. Diabeticii pot consuma aproximativ 500 de grame de grepfrut pe zi.

Ceaiul conÅ£ine antioxidanÅ£i care echilibrează nivelul zahărului. Cel mai bun este ceaiul verde chinezesc. Frunzele de dud alb, afin ÅŸi cătină scad glicemia. Cu toate acestea, ceaiul nu trebuie consumat în loc de apă, ci maximum trei ceÅŸcuÅ£e pe zi, din infuzie.


SPUNE-TI PAREREA

Libertatea

B1

RTV

Realitatea

Unica

Ziare.com

Capital

Doctorul Zilei

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.