PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Internaţional

PROPAGANDA agresivă, cea mai puternică UNEALTĂ prin care Putin urmărește destabilizarea Europei. Arma cu care liderul de la KREMLIN face RAVAGII în Occident. Ce este și cum FUNCȚIONEAZĂ. CINE sunt AGENȚII MOSCOVEI în România

Autor: Anca Lupescu | duminică, 24 ianuarie 2016 | 57 Comentarii | 11523 Vizualizari
Vladmir Putin foloseste instrumente de propagandă foarte bine puse la punct
Președintele rus Vladimir Putin, cunoscut ca unul dintre cei mai influenți lideri ai planetei și unul dintre cei mai temuți șefi de stat, are o rețea de propagandă extrem de bine pusă la punct. Principalul organ de propagandă se numește Russia Today și este o rețea de televiziune finanțată de guvernul rus. Russia Today este un serviciu multilingvistic, iar canalul original, în limba engleză, a fost lansat în 2005, urmat apoi de cel în limba arabă în 2007, în spaniolă în 2009, RT în America, din 2010, și RT în Marea Britanie, din 2014, care oferă conținut și despre țările în care se difuzează.

Pe scurt, Russia Today este un brand al Ria Novosti, un ONG finanțat de agenția de presă Ria Novosti în aprilie 2005. În timpul crizei economice în decembrie 2008, guvernul condus de Vladimir Putin a inclus TV Novosti pe o listă a organizațiilor extrem de importante din punct de vedere strategic pentru Rusia.

Costuri: Zeci de milioane pentru funcționare

Când a fost înființată în 2005, Novosti a avut investit 30 de milioane de dolari în înființarea RT, cu un buget de 30 de milioane de dolari doar în primul an de operare. Cam jumătate din buget a venit de la stat, iar altă jumătate de la bănci și companii apropiate guvernării. Bugetul anual a început să crească la aproximativ 80 de milioane de dolari în 2007, la 380 de milioane de dolari în 2011, dar a fost redus la 300 de milioane de dolari în 2012.

Televiziunea RT a fost numită propaganda guvernului rus și a politicii sale externe de către reporteri, inclusiv foști reporteri ai RT. A fost acuzată de răspândirea informațiilor false, dezinformări și manipulări.

The Time scrie despre camuflarea știrii conform căreia Boris Nemtsov, un lider al opoziției lui Putin, a fost asasinat în plină stradă.


În aceeași zi, scrie publicația, purtătorul de cuvânt al lui Putin a dat ordin pe unitate la RT. "Ce se subînțelege. Asta e provocarea". Implicarea lui era clară: Asasinarea lui Nemtsov a fost pusă în scenă de dușmanii Rusia, nu ca să reducă la tăcere victima, ci ca să discrediteze regimul căruia i se opunea.

Atunci a început maratonul celei mai sofisticate mașini de propagandă a Kremlinului. În engleză, spaniolă, arabă, la potențialul maxim de audiență, 700 de milioane de telespectatori pe care RT susține că îi are în mai mult de 100 de țări. În câteva ore de la asasinare, prezentatorii RT împachetau uciderea lui Nemtsov drept un mare cadou pentru dușmanii lui Putin, ba chiar mâna unor asasini străini. Fiecare făcea eforturi pentru cea mai frumoasă beta a propagandei rusești, care urma să ajungă și la urechile oficialilor din vest și a presei. Fiecare repeta obsesiv că asasinarea lui Nemtsov este o provocare împotriva guvernului rus

În mod evident, niciun report al televiziunii nu a menționat de interviul pe care Nemtsov îl dăduse cu mai puțin de o lună înainte de a fi asasinat și în care povestea despre teama că Putin l-ar putea ucide. A fost ignorat faptul că Nemtsov se pregătea să publice o investigație privind sprijinul Rusiei pentru rebelii separatiști care făceau prăpăd în Estul Ucrainei. A fost trecut cu vederea și faptul că mai bine de zece oameni, critici ai Kremlinului, au murit în atacuri violente în ultimii 15 ani de când Putin a venit la putere.


Pe 1 martie, când s-a organizat un marș masiv în Moscova după asasinarea lui Nemtsov, mulți fluturând steaguri pe care scria propaganda ucide, RT difuza un documentar despre rasismul și xenofobia în America.

Otrăvirea fostului spion Alexandr Litvinenko- Silentio stampa

Vladimir Putin „a aprobat probabil” uciderea lui Aleksandr Litvinenko, la Londra, în 2006, de către doi agenţi ruşi, a declarat un judecător britanic, în concluziile anchetei asupra morții fostului ofițer FSB (ex-KGB), prin otrăvire cu poloniu radioactiv. Verdictul va reaprinde tensiunile cu Kremlinul, care a denunţat această investigație, după ce negase orice implicare în moartea opozantului rus, otrăvit cu poloniu-210, o substanţă radioactivă extrem de toxică şi aproape imposibil de detectat.

Fostul spion rus, care se alăturase serviciilor de informaţii britanice, scrisese şi un articol pe această temă - “ El (Putin) era pedofil” – susţinând că uimitoarea fotografie în care liderul rus sărută burta unui băieţel, în curtea Kremlinului, ar fi o dovadă a preferinţelor sexuale ale liderului rus. Litvinenko descrisese în amănunt incidentul pe un website cecen, în iulie 2006. “Putin a îngenunchiat, a ridicat tricoul copilului şi l-a sărutat pe burtă. Nimeni nu a înţeles gestul straniu al preşedintelui rus faţă de acest băieţel necunoscut”, scria Litvinenko peChechenpress.

În spatele camerelor

Margarita Simonyan, editor șef al RT, își pune capul în palme și pune o întrebare pe care a auzit-o de mai multe ori înainte: Influențează Kremlinul știrile? Admite că televiziunea împărtășește, la nivel global, aceleași principii după care se ghidează și statul, dar spune că nu vede cum asta ar face RT mai puțin obiectivă și indepedentă: Nimeni nu arată realitatea obiectiv. Presa din Occident nu sunt surse de știri bazate pe realitate obiectivă.

Simonyan și-a petrecut întreaga carieră la intersecția dintre jurnalism și propagandă. În 2002 a obținut un post de reporter pentru o televiziune locală din Moscova, acreditată la Kremlin, a intrat în gașca jurnaliștilor care urmăresc și transmit fiecare gest public al lui Putin. În câțiva ani, s-a aflat în poziția de a primi jobul vieții, la 25 de ani a fost angajată la nou înființata Russia Today, care și-a schimbat numele în RT, patru ani mai tarziu.

În 2012, când Putin și-a anunțat planul de a se întoarce la Președinție, după patru ani ca premier, Simonyan a devenit direct implicată în politică, alăturându-se staffului de campanie a lui Putin și bucurându-se de reușita acestuia, în timp ce și-a păstrat jobul de la RT. Întrebată cum reușește să evite un conflict de interese, aceasta a declarat unui coleg de breaslă că...nu e sigură, dar că a reușit.

Presiuni extreme

Odată ce planurile lui Vladimir Putin privind războiul din Estul Ucrainei deveneau din ce în ce mai clare, în timp ce televiziunea de stat își făcea treaba ca la manual, unii prezentatori, cu ceva mai multă conștiință decât alții, au decis că este prea mult.

Copii morți, bombardiere la orice pas și o situație greu de descris în cuvinte. Asta prezentau cu toții, care la unison implementau ideea că planul gândit de liderul de la Kremlin este unul stabilizator și aducător de pace. Unii pur și simplu nu au crezut în asta, așa că au luat măsuri.

O jurnalistă din Washington care lucra pentru postul deținut de statul rus a spus, în direct, că nu mai dorește să continue să lucreze pentru o instituție media care cenzurează acțiunile Kremlinului în Ucraina. “Acesta este motivul pentru care, personal, nu pot face parte din rețeaua finanțată de guvernul rus care cenzurează acțiunile lui Putin”, a spus Liz Wahl. “Sunt mândră să fiu americancă și cred în a spune adevărul, de aceea, după acest buletin de știri, voi demisiona”, a adăugat ea.

Russia Today a acoperit criza din Ucraina prin materiale care aduc mai mult cu comunicatele de presă sovietice decât cu materiale jurnalistice bazate pe fapte. Postul tv a enunțat de mai multe ori punctul de vedere al Kremlinului care susține că forțele de apărare din Crimeea sunt responsabile pentru preluarea controlului în mai multe puncte cheie, și nu trupele rusești.

Anterior, o altă prezentatoare a Russia Today, Abby Martin, a spus pe post: “Nu pot să spun cât de împotrivă sunt față de o intervenție a unui stat în treburile unei națiuni suverane. Ce a făcut Rusia este greșit”.

Russia Today a transmis un comunicat de presă referitor la demisia lui Liz Wahl spunând: “Când un jurnalist nu este de acord cu poziția editorială a organizației din care face parte, este normal să se adreseze editorului și dacă problemele nu pot fi rezolvate să își dea demisia ca un profesionist. Dar când cineva face un spectacol public dintr-o decizie personală nu e decât o manevră de auto-promovare”.

Agenții de influență ai Moscovei

Rusia își întinde brațele și peste țări precum România. Există multe personaje publice care servesc intereselor Kremlinului, iar unii merg chiar până într-acolo încât, judecând după discurs, par a fi rusofili.

Potrivit presei ucrainene, grupul de hackeri ruși „Humpty Dumpty” -„Shaltai Boltai”- a spart contul de e-mail al unui colaborator apropiat al lui Aleksandr Dughin, George Gavrisha (care a lucrat și cu fostul ministru pentru Comunicații și Media al lui Putin – Igor Shchyogolev). Gavrisha apare ca asistent personal al lui Dughin.

Jurnaliștii ucraineni de la Texty au studiat arhiva de email-uri furate de hackeri și susțin că au descoperit o anexă interesantă – „Anexa nr. 1”, întocmită cel mai probabil de staff-ul lui Dughin.

Țări și persoane, în care e necesară crearea unui club de elită și / sau a unui grup de influență prin „Russia Today”, se arată în introducerea Anexei 1, scrie site-ul inliniedreapta.

Iată lista, asa cum afost prezentată de sursa citată:

Ion Iliescu – fost lider al Partidului Social Democrat, fost președinte al României, acum una dintre eminențele cenușii ale Partidului Social Democrat aflat in opoziţie cu regimul pro-american al preşedintelui Băsescu.

Adrian Năstase – fost prim-ministru al României, Preşedinte al Fundaţiei Titulescu, membru al Partidului Social Democrat, cel care l-a lansat în politica mare pe actualul prim-ministru Victor Ponta.

Dan Zamfirescu – istoric, teolog, ideolog, unul dintre principalii ideologi naţionalişti ai erei Ceaușescu.

Ilie Bădescu – director al Institutului de Sociologie al Academiei Române de Științe. Cel mai prestigios geopolitician din Romania.

Momcilo Luburici – Rector al Universităţii Dimitrie Cantemir (Bucureşti)

Doru Tompea – Rector al Universităţii Petre Andrei (Iasi)

Diana Câmpan – purtator de cuvant al Universității din Alba Iulia (Transilvania)

Călin Mihăescu – conducătorul Mişcării Eurasiatice din România, politolog, conducător al editurii «Eurasiatica».

Ion Gurgu – conducător al Editurii «Predania» (literatură conservatoare, Ortodoxă).

Victor Roncea, jurnalist, redactor şef al portalului de ştiri şi analizehttp://www.ziaristionline.ro/ (Pe unele chestiuni poate avea poziții incomode, nu e filorus).

Răzvan Marica și Mihai Șomănescu – conduc portalul de ştirihttp://www.activenews.ro

Vasile Ernu – Editor al portalului de analize http://www.criticatac.ro (site anti-globalizare, stângist)

Ioan Valentin Istrati: preot, jurnalist de radio și televiziune la trinitas.ro, post regional în limba română pentru România, Moldova și Bucovina, editor al portaluluihttp://www.doxologia.ro/autor/pr-ioan-valentin-istrati

George Bara – jurnalist, portalul «Ziarul Natiunea» http://www.ziarulnatiunea.ro/

Vasile Simileanu – geopolitician, editor al publicaţiei de analize “Geopolitica”

Aurelian Anghel – sociolog, are poziţii conservatoare

Marius Văcărelu – om de știință, profesor la Școală Naționale de Științe Politice și Administrație Publică (București);

Ion Coja – profesor universitar, lingvist, scriitor și publicist. Eurosceptic, anti-american.

Dan Puric – actor și regizor de teatru și cinema, scriitor ortodox conservator popular.

Mihai Andrei Aldea – preot ortodox, conservator, anti-globalizare.

Mircea Dogaru – colonel în rezervă, conduce Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate

Ovidiu Hurduzeu – Scriitor romano-american, critic social, ideolog distributivist (concepte economice alternative). Critic faţă de conducerea SUA și a României. Conservator social.

Bogdan Stanciu – conduce Asociaţia anti-avort “Provita.”

Radu Bogdan Herzog – politolog, analist, colaborator regulat la secţiunea românească a site-ului „Vocea Rusiei”

Tag-uri: agenti moscova, rt, russia today, propaganda ruseasca, kremlin, propaganda, ucraina, razboi, demisie rt, rt propaganda, novosti, ONG, televiziune rusia, Vladimir Putin, Boris Nemtsov, asasinare Boris, asasinare




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITESTE ACUM
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii