Pericol de moarte lângă autobuzele și tramvaiele RATB

Pericol de moarte lângă autobuzele și tramvaiele RATB

Mașinile circulă fără antipoluant, eliberând noxe periculoase pentru oameni, iar multe nu mai au frâne, susțin angajați RATB. Oficialii neagă acuzațiile.

În timp ce șefii Regiei Autonome de Transport București (RATB) susțin că toate mijloacele de transport circulă cu antipoluant pentru a reduce consumul de combustibil și noxele eliberate, au revizia la zi și sunt dezinfectate, angajații din subordine susțin contrariul. Trei dintre ei au dezvăluit, pentru EVZ, cum, zilnic, viața călătoriilor, cât și a lor este pusă în pericol cu girul conducerii Regiei, care nu ia măsuri pentru remedierea situației.

„Nu mai merg frânele”

Valer Ciobănescu, de la sindicatul șoferilor RATB, a povestit că sunt cazuri în care se acționează frânele și autobuzul încă mai merge. Motivul: sunt foarte uzate. „Este un pericol imens pentru călători și pentru noi. Mergea autobuzul, deși am acționat frâna. Nu este în regulă. Noi am sesizat că frânele sunt foarte uzate. Nu ne ia nimeni în seamă”, a dezvăluit acesta. În ceea ce privește tramvaiele, potrivit acestuia, 70% din parcul rulant este depășit, iar reparațiile se fac prin „cârpeli”.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Nici antipoluant și piese de schimb nu mai sunt de luni bune”, s-au mai plâns angajații. „Nu mai circulăm cu antipoluant de peste două luni. Denumit AddBlue, acesta este un produs aditiv ce are capacitatea de a reduce consumul de carburant cu 10%-20%, dar, mai important, reduce substanțial poluarea. Neamțul a recomandat să nu se circule fără el”, au povestit Valer Cobănescu și Tudor Florian Ivan, președintele Sindicatului Tran sportatorilor APT din RATB.

Șoferii au trimis conducerii Regiei o adresă cu toate aceste probleme pe data de 8 aprilie 2014, dar nu au primit niciun răspuns până în prezent. „Vă solicităm să tratați cu seriozitate starea tehnică a parcului auto și asigurarea de piese, consumabile (AddBlue) privind siguranța circulației”, scrie în adresa semnată și ștampilată de liderii șoferilor din Regie. Cei doi ne-au explicat că au depus și o plângere în acest sens la Registru Auto Român.

Vatmanii se tem să nu facă accidente, pentru că circulă cu garnituri care au defecțiuni FOTO: EVZ

Mașinile, focare de infecție

În timp ce Regia susține, într-un răspuns adresat EVZ, că autobuzele și tramvaiele sunt spălate regulat, dar recunosc că mai există momente în care nu se poate dezinfecta - pentru că „este fluxul prea mare” - cei doi lideri, împreună cu președintele Sindicatului Realitatea, Ion Sticlan, au explicat că ele sunt spălate „din când în când și doar cu apă”. „De multe ori, ele ies așa cum intră în garaje. În ceea ce privește detergentul și dezinfectantul, nu au văzut de multă vreme”, au povestit aceștia.

Angajări „nesimțite”

Deși știau despre situația financiară dezastruoasă a companiei și că schema de personal este prea încărcată, șefii RATB au mai angajat 60 de persoane în doar trei luni, între iunie și august 2013. Apoi, pe 30 august 2013, Consiliul de administrație al Regiei a hotărât diminuarea schemei de angajați cu 240 de posturi de execuție și de conducere. Procesul de restructurare, început în luna septembrie și suspendat două luni mai târziu, nu a adus nicidecum cele 240 de disponibilizări. Ba, mai mult, a fost un prilej tocmai bun pentru alte câteva angajări pe posturi plătite cu bani publici. În tot acest timp, zeci de angajați cu studii superioare așteaptă de ani de zile să fie promovați, potrivit sindicaliștilor.