Piaţa care ŞI-A REVENIT din criză. Ce preferinţe au românii în materie de smart TV, smartphone şi calculatoare

Piaţa care ŞI-A REVENIT din criză. Ce preferinţe au românii în materie de smart TV, smartphone şi calculatoare

Valoarea vânzărilor de pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată din ultimul trimestru al anului a crescut cu aproape 11% faţă de T4 2012, iar în întregul an 2013 creşterea faţă de 2012 a fost de 7%.

Singurele două sectoare care au înregistrat scăderi în acest an au fost cele de imprimante şi multifuncţionale şi piaţa foto, potrivit unui studiu GfK România.

În schimb, piaţa electronicelor a crescut la nivelul întregului an după trei trimestre de descreştere consecutivă. Valoarea vânzărilor de pe acest segment în T4 2013 a fost mai mare cu aproape 8% faţă de T4 2012. Telecom – creştere de vânzări de 17%, în 2013

Potrivit studiului menţionat, valoarea nesubvenţionată a sectorului de telecom generată în T4 2013 a înregistrat o creştere de peste 21% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, însumând 169 milioane de euro.

Ne puteți urmări și pe Google News

La nivelul întregului an, din punct de vedere valoric, s-a înregistrat o creştere de 17% datorată vânzărilor mari de smartphone-uri. Piaţa de telefoane mobile a înregistrat o descreştere de două cifre. Electrocasnice mici – vânzări cu 9% mai mari

Piaţa electrocasnicelor mici a înregistrat cu 13% mai multă valoare în T4 2013 faţă de acelaşi trimestru al anului trecut. Vânzările de Black Friday au contribuit la performanţa trimestrială a sectorului, noiembrie 2013 fiind cu 27% mai mare decât aceeaşi lună din 2012.

Vânzările din 2013 de electrocasnice mici au cumulat o valoare totală de 114 milioane de euro, cu mai bine de 9% peste 2012.

Electronice – creştere de 1,6% în 2013

Ultimul trimestru al anului a adus veşti bune pentru sectorul electronicelor. Cu aproape 8% mai mult decât în T4 2012, T4 2013 a adus o creştere pe întregul an de 1,6% pentru piaţa de electronice. Valoarea totală înregistrată pe piaţă in acest trimestru a ajuns la 119 milioane de euro. Mai mult de jumătate din aceste vânzări au fost realizate în noiembrie, cea mai bună lună din an.

Vânzările de televizoare cu ecran plat au fost ridicate, în timp ce vânzările pentru aparate din categoriile audio, video, console de jocuri şi sisteme de navigaţie au fost în declin.

Electrocasnice mari – plus de 5% în 2013

Piaţa electrocasnicelor mari a menţinut creşterea şi în ultimul trimestru al lui 2013, fiind cu aproape 8% mai mare comparativ cu acelaşi trimestru al anului trecut, ajungând la valoarea de 113 milioane de euro. În total, piaţa electrocasnicelor mari în 2013 a însumat o valoare de 337 milioane de euro, cu mai mult de 5% peste performanţa din 2012.

IT – majorare cu 4% În T4 2013, piaţa IT a înregistrat o creştere de 7.6% în comparaţie cu perioada similară a anului precedent, însumând 163 milioane de euro. Cu excepţia calculatoarelor desk, campaniile de Black Friday şi de Crăciun au adus categoriilor IT evoluţii pozitive. Cele mai semnficative creşteri au fost înregistrate în cadrul tabletelor (+37%) şi al tastaturilor (+28%). În cadrul segmentului de tablete, s-au remarcat vânzări considerabile pentru produse din gama entry şi mid cu diagonale mai mici de 9 inci. Întregul sector IT a însumat în 2013 în jur de 455 milioane de euro şi o creştere de aproape 4% faţă de 2012. Piaţa de imprimante şi multifuncţionale – minus de 2%, în 2013

Piaţa de imprimante şi multifuncţionale a înregistrat scădere în T4 2013 (-3%) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 10 milioane de euro. La nivel total, în 2013 sectorul a însumat 31 milioane de euro (-2% faţă de 2012).

Foto – scădere de 13%, anul trecut

Vânzările de camere foto digitale au fost mici în sezonul de vară şi piaţa a scăzut cu aproape 13% în primele trei trimestre ale lui 2013. În total, vânzările de camere foto digitale au scăzut cu 13% în 2013 comparativ cu 2012.