Editura Evenimentul si Capital

20 de milioane de euro pentru cea mai URÎTĂ intersecţie din România

rnPodul de la Şoimuş ar putea avea şi un pasaj subteran la capătul de pe malul sudic, pe care ar urma să fie dirijat traficul spre Deva şi cel dinspre Arad şi Timişoara.
Autor: | | 0 Comentarii | 996 Vizualizari

Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara propune realizarea unui pasaj pe sub actualul DN 7 şi a trei bretele de legătură pentru modernizarea şi fluidizarea a intersecţiei cu DN 76 (la capătul sudic al podului peste Mureş de la Şoimuş – judeţul Hunedoara). Investiţia s-ar ridica la aproape 20 de milioane de euro. Ultimul cuvânt îl vor avea decidenţii de la Bucureşti, din cadrul CNAIR.

Până la apariţia autostrăzii Deva – Orăştie, intersecţia DN 7 cu DN 76 era considerată cea mai periculoasă din ţară, din cauză că e situată în pantă, iar virajul la stânga, de pe DN 7 pe DN 76 sau invers, era extrem de periculos. Cu patru ani în urmă, virajul la sânga a fost blocat prin amplasarea de parapeţi de beton. Au apărut, în schimb, pe DN 7, două puncte de întoarcere, situate la un kilometru distanţă una de cealaltă, cu ajutorul cărora este direcţionat traficul dinspre şi spre podul ce duce spre A 1 (prin nodul intermediar de la Şoimuş).

Adevărata soluţie e cea mai costisitoare

DRDP Timişoara a finalizat un studiu de fezabilitate pentru modernizarea intersecţiei. Firma contractată în acest scop a venit cu trei variante. Prima, de doar 6 milioane de euro, prevedea doar lărgiri ale benzilor şi menţinerea celor două giraţii. A doua, de 10 milioane de euro, prevedea eliminarea unei giraţii de pe DN 7. A treia variantă este considerată de Comitetul Tehnico-Economic al DRDP drept cea mai bună. Aceasta prevede realizarea unui pasaj subteran pe sub DN 7, în dreptul podului peste Mureş. Traficul care iese de pe podul de la Şoimuş, spre Deva, ar urma să fie direcţionat prin acest pasaj subteran. La fel ar urma să se întâmple şi cu traficul care vine dinspre Mintia (sau Arad şi Timişoara) şi se îndreaptă spre podul ce face legătura cu autostrada. Pe lângă pasajul subteran, proiectul presupune şi o supratraversare în cazul două bretele „subterane” , la ieşirea de sub DN 7, astfel încât acestea să nu se intersecteze.

CNAIR-ul decide

„În data de 22.12.2016, în şedinţa Comitetului Tehnico-Economic al D.R.D.P.Timişoara au fost prezentate cele trei variante şi a fost avizată varianta care presupune realizarea unei intersecţii denivelate, formată din trei bretele, care să asigure circulaţia vehiculelor - fără restricţii de tonaj, în toate direcţiile de mers, eliminând punctele de întoarcere de la km 393+500 şi km 394+600. În cadrul acestei şedinţe au fost solicitate completări la documentaţie, urmând ca, după transmiterea acestora, documentaţia să fie transmisă la C.N.A.I.R. S.A. Bucureşti, în vederea avizărilor ulterioare, conform competenţelor. Este prematur a ne pronunţa în acest moment asupra soluţiei şi a detalia alte aspecte tehnice, deoarece, în cadrul procedurilor ulterioare de avizare, organismele avizatoare pot agrea altă soluţie. Pentru soluţia agreată de către D.R.D.P. Timişoara, valoarea devizului general este de 89.138.610 lei inclusiv TVA”, se arată într-un răspuns la întrebări pe tema investiţiei amintite, adresate de „Evenimentul zilei”.

Drum lung până la fapte

DRDP precizează astfel că soluţia aleasă la Timişoara poate fi schimbată, la Bucureşti. În cazul în care, totuşi, la CNAIR se va accepta faptul că pasajul subteran este singura soluţie care ar rezolva cu adevărat problema de trafic din zonă şi, mai ales, dacă se vor găsi banii necesari, procedurile de licitaţie ar putea începe abia în vara acestui an, iar semnarea unui contract s-ar putea face doar în 2018. Lucrarea efectivă ar putea fi făcută în doi ani, conform estimărilor DRDP Timişoara.




Alte articole din categoria: Social

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro
dcnews.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi
FACEBOOK
evz.ro