Polițiștii au “tăiat” curentul singurului autobuz electric din oraș

Polițiștii au “tăiat” curentul singurului autobuz electric din oraș

La doar câteva zile după ce autoritățile locale din Suceava au anunțat introducerea în circulație a singurului autobuz electric din oraș, polițiștii au tras pe dreapa autovehiculul și le-au interzis reprezentanților societății de transport public local să mai facă curse cu acesta. Motivul este unul cât se poate de simplu: autobuzul este înmatriculat în Olanda și nu are licență de transport persoane. Autobuzul a fost tras pe dreapta joi, de un echipaj de poliție, deși era plin de călători

Polițiștii au permis continuarea curselor, dar numai câteva ore, până la descărcares acumulatorilor, de vineri, autobuzul fiind interzis în oraș. „Conform prevederilor legale, un autovehicul de transport persoane trebuie să aibă licenţă de la Autoritatea Rutieră Română (ARR), licenţă care se acordă doar vehiculelor înmatriculate în România. Probele de traseu pot fi făcute, dar nu cu călători, pe un traseu al societăţii. Amenda prevăzută de lege este între 14.000 şi 18.000 de lei”, a explicat subcomisarul Ionuţ Epureanu, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliţie Judeţean Suceava, avertizând cu aplicarea amenzii la următoarea abatere. Același autobuz s-a mai plimbat cu călători și prin alte orașe ale țării, fiind dat în probe de către compania CEFIN, în încercarea de a convinge autoritățile de eficiența folosirii acestui gen de autovehicule. „Am reuşit măcar să face probe cu el aproape o săptămână, ne-am făcut o idee asupra sa. Pentru noi ar fi minunat să avem în dotare autobuze electrice, dacă luăm în calcul costurile foarte mici de încărcare a acestora, comparativ cu consumul de carburanţi la autobuzele pe care le avem în dotare”, a declarat directorul societății de transport public local din Suceava, Darie Romaniuc. Autobuzul are o autonomie de 150 de km, în condiţii de iarnă, și poate efectua o tură completă de lucru, de opt ore, după care trebuie să stea la încărcat, pentru a doua zi. Pe lângă reducerea poluării și zgomotul redus, un alt argument ar fi reducerea costurilor cu combustilul. Costul energiei electrice consumate de BYD Ebus la 100 de km este echivalentul a 6,5 litri de motorină, în vreme ce consumul actual al autobuzelor TPL este de aproape 40 de litri/100 de km.