PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Sănătate

Prof. dr. Radu Deac: „Am ajuns să facem transplanturi după orarul Tarom”. Soluţia VIABILĂ care ar putea rezolva problema

Autor: | | 0 Comentarii | 1112 Vizualizari
Organele prelevate ajung cu greu la bolnavii care au nevoie de ele
Directorul executiv al Agenției Naționale de Transplant (ANT) spune că ar trebui reînființat Aviasan-ul, serviciul de aviație sanitară închis de comuniști în 1981

România este una din țările europene cu cea mai mică rată de refuz la donarea de organe (20%). Avem echipe de medici capabile să preleveze organele, mai ales că „ aproape în fiecare spital județean există un coordonator de transplant remunerat”, explică prof.dr. Radu Deac, directorul executiv al ANT.

Anul acesta au fost realizate peste 120 de transplanturi de ficat, ba chiar a fost reluat programul de transplant cardiac de la Târgu Mureș (5 intervenții realizate în 2015).

Escală pentru o inimă

Deci, donatori avem, medici care să preleveze – avem, medici care să transplanteze – avem, s-ar putea face chiar mai multe, dar...

„Nu dispunem de un transport adecvat al organelor de transplant. (...) Transportăm cu Taromul aceste organe, atunci când se poate. Au făcut gesturi eroice. Spre exemplu, pasagerii unui zbor au fost de acord ca avionul care venea de la Baia Mare să oprească la Târgu Mureș, ca să lase o inimă, și apoi să meargă mai departe, la București. Este intolerabil!”, spune, revoltat, Radu Deac.

Au avut parte și de peripeții. „Să vă amintesc de cazul de la Timișoara, când ficatul stătea pe aeroport pentru că avionul Tarom s-a defectat?”, a spus Deac, întorcându-se spre prof.dr. Irinel Popescu, șeful Clinicii de Transplant Hepatic, de la Institutul Fundeni. „A ajuns până la urmă, l-am transplantat”, a spus acesta, zâmbind amar.

Aviația sanitară, singura soluție

Evident, există o soluție viabilă, „aceea de a reînființa Aviasan-ul, unitatea de transport aerian sanitar care a existat pe vremuri, și care, în regimul trecut, a fost desființată. Este foarte acută nevoia de această unitate. Încă aceste organe se transportă cu Taromul, atunci când coincide programul de zbor cu programul de recoltare de organe. Este inacceptabil ca transplanturile sau ora la care ele se desfășoară să se facă după cum merge Taromul”, a subliniat Radu Deac.

Tot el a spus că, pentru a nu pierde organe viabile care puteau salva viața unor oameni, în două cazuri a fost nevoit să apeleze la avioanele Ministerului Apărării.

Dacă Aviasan ar fi reînființat, ar însemna ca în fiecare din capitalele regiunilor istorice să existe un avion capabil să transporte unde e nevoie organele, dar și pacienții în stare gravă către centrele unde pot fi tratați.


EVZ a lansat pagina de Facebook EVZ Premium. Urmăriţi aici o selecţie atentă a titlurilor.

Editorii evz.ro vor publica pe pagina EVZ Premium o selecţie atentă a celor mai importante ştiri, informaţii de interes din domeniile Politic, Economic, Social, Internaţional, Sport, dar şi reportaje, interviuri, seriale.



 
 

Tag-uri: radu deac, tarom, transplant, ant, agentia nationala de transplant
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului Prof. dr. Radu Deac: „Am ajuns să facem transplanturi după orarul Tarom”. Soluţia VIABILĂ care ar putea rezolva problema .




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi