Protestele de AMPLOARE la Dacia Mioveni au dus la pierderi de producție

Protestele de AMPLOARE la Dacia Mioveni au dus la pierderi de producție

Peste 1.000 de salariaţi de la Uzina Dacia din Mioveni au participat, în această dimineaţă, la un protest spontan faţă de condiţiile de transport, după ce mai multe autobuze cu care fac naveta au fost implicate în accidente în ultimele luni.

Angajaţii care au ieşit din schimbul de noapte au refuzat să urce în autobuzele care îi aşteptau şi s-au strâns pe platoul din faţa uzinei. Oamenii s-au arătat nemulţumiţi de starea în care se află mijloacele de transport, dar şi de lipsa de experienţă a şoferilor.

Direcţia de comunicare a producătorului auto a anunţat că autobuzele implicate în accidentul produs pe 25 noiembrie în centrul oraşului Piteşti aparţin unei companii furnizoare de servicii de transport pentru Dacia.

“Automobile Dacia colaborează cu trei operatori independenţi pentru transportul salariaţilor săi. 3 milioane de kilometri se parcurg anual pentru a se asigura necesarul de transport al salariaţilor. Cele trei societăţi şi mijloacele lor de transport sunt autorizate şi certificate de autorităţile competente”, susţin reprezentanţii producătorului auto de la Mioveni.

Ne puteți urmări și pe Google News

Conform sursei citate, marţi, 29 noiembrie, a avut loc o şedinţă extraordinară a Comitetului de Securitate şi Sănătate în Muncă (CCSM) în cadrul căreia Preşedintele-Director General al Automobile Dacia şi reprezentanţii Sindicatului Automobile Dacia (SAD) au stabilit împreună acţiuni care au fost apoi comunicate angajaţilor. 

"Printre acţiunile deja întreprinse se numără şi solicitarea ca Autoritatea Rutieră Română (ARR) şi Registrul Auto Român (RAR) să verifice din nou, cât mai curând posibil, dacă societăţile care asigură transportul salariaţilor respectă toate prevederile legale. Preşedintele-Director General a fost pe teren pentru a vedea starea autobuzelor", se menţionează în comunicat.

Sursa citată mai arată că astăzi, 2 decembrie, "în ciuda acţiunilor clarificate, comunicate şi stabilite în şedinţa respectivă, acţiuni care ţin de responsabilitatea Automobile Dacia”, un protest incorect, la care au participat câteva sute de angajaţi, a fost organizat în afara uzinelor. Protestul a generat pierderi de producţie.