Pupaţi pe suflet cu toată dragostea! | România cititorilor

Pupaţi pe suflet cu toată dragostea! | România cititorilor

În ajun de Sfintele Sărbători oficializate ca zile făr-de muncă, blagosloviţi televizat mai mereu de iubirea necondiţionată a unor concetăţeni publici, unii ne îndreptăm încrezători spre marile supermarketuri, iar acolo, odată ajunşi, aproape fiecare e cu o mână împingând căruciorul şi cu ochii spre lista de cumpărături din cealaltă.

 Lista nevestei este de obicei lungă şi trebuie să fii atent, ca să n-o încurci mai târziu acasă! Dar, de cele mai multe ori, este şi consoarta alături şi atunci tu, ce te crezi capul familiei, rămâi doar să împingi căruciorul burduşit cu produse.

Eh, aici e aici! Mulţi dintre cei grăbiţi să-şi facă chiar în ultimele ore proviziile necesare, se lovesc inocenţi, de multe ori, de strategii rapace de marketing sau, mai bine zis, de şmecherii ale unor megadistribuitori autohtoni, care profită de situaţie. Adică de timpul presant, de înghesuială, de neatenţie şi de încrederea clientelei în seriozitatea companiei. Dar, tocmai atunci, de marile sărbători şi de Black Friday, este momentul prielnic al unor comercianţi de a scăpa de ciurucurile avute în stocuri, de la alimente expirate, până la ultimele obiecte de uz curent şi, după obiceiul locului, a „trage-n piept” clienţii la preţuri, umflându- le în ajun de ieftiniri, ca apoi să le readucă la cele iniţiale, drept reduceri apreciabile(!). Ori, la o adică, unele preţuri sunt afişate la raft şi altele la casa de marcat! În online, şmecheria deziluzionează de multe ori la livrare. Deh! Şi în comerţ sunt destui români care „se descurcă!” pe seama celorlalţi!

Este de-a dreptul pasionant să cotrobăi, oricând, pe rafturi cu produse alimentare din unele supermarketuri, ca să găseşti unul proaspăt din ceea ce cauţi. De multe ori ni s-a întâmplat să găsim imediat, la vedere, produsul dorit, dar, uitându-ne cu atenţie la data expirării lui, am văzut că se afla chiar în prag de a capota. Intuiţia ne-a făcut să căutăm mai în spate, în adâncul raftului şi... Ce să vezi? Acolo puteam găsi acelaşi produs, proaspăt, cu termen de expirare avansat. Altă dată, altă şmecherie. A magazinului, desigur, supermarket cunoscut din Capitală! Un salam foarte atractiv, atât ca ambalaj şi, mai cu seamă, ca preţ, având lipită o etichetă cu o dată de expirare convenabilă. Ceva ne-a trezit, totuşi, curiozitatea şi unghia a dezlipit uşor eticheta, sub care a apărut o alta cu un termen anterior. Am continuat şi, a apărut, în sfârşit, eticheta originară. Produsul era deja expirat. L-am atenţionat pe un angajat, care, dând din umeri, ne-a spus că nu ne obligă nimeni să-l luam şi, dacă nu ne convine, să-l punem înapoi în raft. Cu o altă nebănuită ocazie, în alt supermarket, am depistat un semi-preparat aproape alterat. A venit repede de tot o şefă de raion cu scuzele de rigoare, certând de formă o angajată şi a plecat cu el, să-l arunce, chipurile! Peste o oră am revenit în magazin. Acelaşi preparat era din nou în galantar. Vă pupăm pe suflet cu toată dragostea!

Ne puteți urmări și pe Google News