RATB e în colaps financiar, șefi și angajați se distrează pe plajă, în Albena

RATB e în colaps financiar, șefi și angajați se distrează pe plajă, în Albena

Directorii Regiei bucureștene se plâng că nu sunt bani pentru piese de schimb. Tramvaiele sunt cârpite și se rup pe șine. Cu toate acestea, s-au găsit resurse pentru norocoșii care au fost atent selecționați pentru „jocurile sportive muncitorești” din Bulgaria.

Ieri, 42 de angajați ai RATB, printre care șefi și membri ai sindicatului reprezentativ STB (Sindicatul Transportatorilor București) și ai bazei sportive, în frunte cu liderul sindicatului-Mircea Ionescu, au plecat în Bulgaria, la Albena. Motivul oficial: au loc jocurile sportive muncitorești.

Cert este că, până pe 8 iunie, aceștia vor juca fotbal pe plajă și vor participa la alte competiții sportive, vor sta la soare și vor petrece în „sejurul” de patru zile de pe litoralul bulgăresc. În tot acest timp, directorul general al Regiei, Daniel Florentin Doman, se află la Stockholm, potrivit angajaților Regiei. El ar fi mers să viziteze un depou.

Zeci de mii de euro, dați pe „vacanță”

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit datelor obținute de EVZ, șefii Regiei, dar și angajații preferați de liderul de sindicat Mircea Ionescu, pleacă în fiecare an în Bulgaria, o deplasare costând zeci de mii de euro. Cert este că pe 31 august 2012, în contul Asociației Sportive a RATB, prin care se organizează deplasările și pentru care cotizează toți angajații, erau 2.439.975 lei. În ceea ce privește deplasările la Albena, în 2008, costurile s-au ridicat la 39.312 lei, iar un an mai târziu, la 40.687. În 2012 s-au cheltuit 47.188 de lei pentru „vacanța” de pe litoralul bulgăresc. Potrivit surselor EVZ, în fiecare an se cheltuie aproximativ 40.000 de lei pentru deplasare, iar alte mii de euro pentru premii și petreceri.

Surse din cadrul Regiei aflate în colaps financiar ne-au mai dezvăluit că numai în perioada 2008-2012, pentru premii s-au acordat 256.258 de lei, s-au achitat facturi telefonice în valoare de 10.800 de lei și s-au alocat bani și pentru reclamă: 28.548 de lei, tot în cadrul acestor deplasări. În tot acest timp, RATB a fost declarată cel mai mare datornic la stat, iar angajații nu și-au primit toate drepturile salariale de luni bune.

Petrecere cu mici și bere Potrivit angajaților din Regie, acțiunea din Bulgaria va fi precedată de o petrecere care va avea loc la baza sportivă a Regiei, sub denumirea „Ziua Transportatorului 2014”- fosta zi a RATB-istului. Vor fi întreceri sportive, mici, dar și bere și muzică, ne-au mai spus surse din cadrul Regiei. Accesul în incinta sportivă se face pe baza legitimației RATB.

„Ionescu Mircea, președintele STB, este incriminat în raportul Corpului de control al premierului Victor Ponta pentru că și-a negociat singur funcția de președinte al asociației sportive, funcție pentru angajați cu studii superioare, el neavând decât studii medii”, a explicat liderul de sindicat Florin Ivan, președintele Asociației Profesionale a Transportatorilor din RATB.

Pericolele de pe șine

Atelierele RATB, care în anii ’70 livrau garnituri pentru multe orașe din țară, au ajuns o ruină. Angajații vin cu unelte și mănuși de protecție de acasă, ca să „cârpească” vechiturile. Uzina RATB, în care ar trebui reparate tramvaiele, mai are un pic și se prăbușește, la propriu.

În tot acest timp, șefii Regiei au decis să își acorde sporuri, iar în ultimii trei ani au fost angajați aproape 1.000 de oameni - în contextul în care instituția figurează ca fiind cel mai mare datornic la stat. „Evenimentul zilei” a dezvăluit în nenumărate rânduri că directorii RATB au birouri cu mobilier nou și scump și își dau prime și sporuri, în timp ce simplii angajați își cumpără mănuși de protecție din salariu. „Ne cumpărăm noi mănuși, la fel și unelte sau materiale care nu mai necesită așteptare. Zeci de tramvaie au fost trase pe dreapta. În ceea ce privește cele din trafic, multe nu sunt sigure, pentru că nu au frâne sau au ceva defect, pentru că sunt cârpite”, s-a plâns președintele sidicatului Realitatea UR, Ion Sticlan.

El a dezvăluit că mulți angajați vin și cu pânza de bomfaier de acasă sau cu alte piese, să mai cârpească tramvaiele - sau cu alte unelte. De altfel, avertizările „Evenimentului zilei” prin care atrăgeam atenția că mijloacele de transport în comun din Capitală nu sunt întreținute corespunzător s-au confirmat, la sfârșitul lunii mai, când un tramvai al liniei 41 a deraiat și apoi s-a rupt în două.