Reabilitarea podului Agigea, un proiect costisitor, care de cinci ani obstrucţionează turismul şi economia de pe litoral

Reabilitarea podului Agigea, un proiect costisitor, care de cinci ani obstrucţionează   turismul şi economia de pe litoral

Podul de la Agigea, de peste Canalul Dunăre Marea Neagră, singura cale rapidă de acces spre sudul litoralului, deţine un ruşinos record în reabilitarea unui asemenea obiectiv din România. Începute în urmă cu patru ani, lucrările de reparaţii ale podului, vor afecta şi în această vară atât turismul cât şi agenţii economici a căror activitate este legată de portul Constanţa Sud- Agigea.

Reprezentanţii CNADNR, care au participat astăzi la şedinţa de lucru cu prefectul judeţului Constanţa, Radu Volcinschi, au informat astăzi că lucrările de înlocuire a hobanelor ( cablurilor de susţinere ) podului Agigea au fost realizate doar pe jumătate, „din cauza vremii”. Din toamna anului trecut, circulaţia pe pod este închisă câte trei zile pe săptămână, spre disperarea navetiştilor şi a agenţilor economici. Prefectul judeţului Costanţa, Radu Volcinschi, a anunţat măsurile privind circulaţia pe podul de pe DN39, la Agigea, în perioada estivală. El a dat vestea că de la mijlocul lunii iunie şi până la sfârşitul lunii septembrie, „se dă drumul la circulaţie, pe pod, pentru toate catergoriile de autovehicule, cu limită maximă de 5 tone”. Şi pentru a nu afecta circulaţia pe durata sărbătorilor, s-a convenit ca în perioada 17-21 aprile, de Paşte, şi în intervalul 29 aprile-5 mai, în minivacanţa de 1 Mai, să se circule fără limită de tonaj pentru transportul de persoane. Declaraţiile premierului Victor Ponta, la vizita din noiembrie anul trecut, conform cărora podul va fi gata la 1 iunie 2014, s-au dovedit a fi vorbe în vânt. Aşa că, lucrările de reparaţii, începute în 2010,  vor fi reluate din luna octombrie, responsabilul CNADNR, Mihai Băşulescu, dând asigurări că  în martie 2015, podul Agigea va fi, în sfârşit, terminat. Şi timp de 60 de ani, cât sunt garantate hobanele, al căror cost suplimentar din banii CNADNR a depăşit suma de 12 milioane de euro, „vom avea cel mai solid pod hobanat din România”. Nici CNADNR şi nici prefectul de Constanţa nu au făcut referire la marii agenţi economici din portul Constanţa Sud- Agigea şi Mangalia care prin închiderea podului şi devierea traficului cu 100 kilometri, anunţă pierderi de cel puţin 10 milioane euro pe lună. Şi nici la traficul infernal din timpul verii când imediat după ieşirea de pe Autostrada A4, pe DN39, înainte de podul de la Agigea, se va circula cu restricţii de viteză, 50 km/oră, punând la grea încercare nervii turiştilor. Acest articol este proprietatea Evenimentului zilei și este protejat de Legea drepturilor de autor. Orice preluare integrală sau parțială a conținutului se poate face doar cu citarea sursei, astfel: pentru publicațiile tipărite - ziarul Evenimentul zilei, iar pentru publicațiile online - www.evz.ro