PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Panorama

REACŢIA DURĂ a unui fost membru CNA după ce Corina și Connect-R au primit interdicţie la televizor

Autor: | | 2 Comentarii | 4362 Vizualizari
15-09/corina-feat-connect-r-of-corso-poze-filmari-videoclip
Consiliul Național al Audiovizualului a decis ca să interzică mai multe spoturi la o înghețata în care apar cele două vedete

Potrivit monitorizărilor CNA, mai multe variante pentru diverse sortimente de înghețată Corso au fost difuzate din iunie 2014 până în mai 2015, toate avându-i în centru pe Corina și Connect-R, care au realizat și o melodie și videoclip, lansate în vara lui 2014. Motivul invocat este acela că legea interzice folosirea vedetelor în publicitatea pentru alimente adresată minorilor (art 120, alin 3).

LEGISLAȚIE. Art 120 alin. (3) În publicitatea pentru alimente adresată minorilor este interzisă folosirea celebrităţilor, personalităţilor sau medicilor. Publicitatea la alimente adresată minorilor este definită în conformitate cu codul de autoreglementare al Consiliului Român pentru Publicitate, depozitar al Codului etic pentru publicitatea adresată copiilor referitoare la produse alimentare.

Reclama la înghețata Corso folosește ca personaje principale doi soliști cunoscuţi – Corina şi Connect-R, iar ca personaje secundare copii, care iau înghețate din vitrine frigorifice. În concluzie, membrii CNA au spus că reclama se adresează minorilor și au interzis-o, pe motiv că folosește celebrități.

De partea cealaltă, Narcisa Iorga, fost membru CNA, spune pe blogul ei, "Cutia Pandorei", că membrii CNA au luat o decizie greşită şi că nu au sesizat unele detalii. "Membrii CNA nu au observat că adjectivul ”adresată” se acordă cu substantivul ”publicitatea”, nicidecum cu substantivul ”alimente”. Dacă ar fi observat acest detaliu, ar fi înțeles urmarea, oricât ar fi fost de afoni în materie de legislație", spune fostul membru CNA.

"Publicitatea adresată copiilor înseamnă publicitatea difuzată în cadrul unui program cu o audienţă formată din minimum 50% copii în vârstă de sub 12 ani", dar şi că "dacă în reclamă se văd câțiva copii nu înseamnă că publicitatea este adresată minorilor, nici că înghețata este un produs alimentar adresat copiilor, așa cum au pretins unii dintre membrii CNA. Dacă s-ar interpreta așa, ar însemna fie că reclamele la biberoane sau scutece se adresează minorilor, când ele se adresează, de fapt, părinților, fie că apa plată este un aliment dedicat sugarilor", adaugă Narcisa Iorga.

“(…) încă din 2007, principalele companii din industria alimentară au început un proces de autoreglementare pe plan european, prin care şi-au schimbat modul în care fac publicitate adresată copiilor sub 12 ani, pentru produsele alimentare. Iniţiativa cunoscută sub denumirea de EU Pledge este implementată deja de către cele mai mari companii din industria alimentară. Prin EU Pledge, companiile semnatare s-au angajat, printre altele, să nu facă publicitate adresată copiilor sub 12 ani la produsele alimentare, exceptând produsele care îndeplinesc criterii nutriţionale specifice bazate pe dovezi ştiinţifice acceptate şi/ sau ghiduri nutriţionale naţionale şi internaţionale“, se arată într-o adresă Romalimenta, care se găsește în arhiva CNA și care a stat la baza întocmirii, în 2011, a Codului audiovizualului, a mai scris Narcisa Iorga pe blogul sau.

 


Tag-uri: Consiliului Rom, Narcisa Iorga, Cutia Pandorei
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului REACŢIA DURĂ a unui fost membru CNA după ce Corina și Connect-R au primit interdicţie la televizor.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Cele mai distribuite articole similare

Libertatea

RTV

WOWbiz

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi
Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii