Riscă AMENZI de ZECI DE MILOANE de euro: Consiliul Concurenței verifică 26 de companii de pe piața de RETAIL

Riscă AMENZI de ZECI DE MILOANE de euro: Consiliul Concurenței verifică 26 de companii de pe piața de RETAIL

Consiliul Concurenţei ar putea sacționa 26 de companii, după ce Direcţia de investigaţie a propus amenzile în urma investigaţiei de pe piaţa de retail. Potrivit preşedintelui Consiliul Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, retailerii au semnat contracte cu furnizorii prin care aceştia din urmă se obligau ca, pe perioada unor promoţii, de genul "primeşti de 10 ori diferenţa dacă găseşti produsul în altă parte mai ieftin", să nu vândă produsul nimănui mai ieftin.

"Direcţia de investigaţie a propus amendă pentru toate cele 26 de companii anchetate în acest caz. Decizia finală nu a fost luată, mă vizitează mulţi retaileri, audierea lor va avea loc pe 23 octombrie, iar Consiliul Concurenţei va lua o decizie finală în noiembrie", a declarat sâmbătă, preşedintele Consiliul Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu, citat de Mediafax.

"Sper să avem câteva cazuri răsunătoare cu astfel de practici. Sunt convins că ţara e plină de astfel de înţelegeri, dar trebuie să dăm un semnal că această practică nu este acceptată. Până acum, simplul fapt că am deschis investigaţia i-a făcut să modifice practicile", a adăugat Chiriţoiu.

Amenzile pot ajunge la 2-4% din cifra de afaceri

Ne puteți urmări și pe Google News

Consiliul Concurenţei a anunţat la începutul săptămânii că a finalizat investigaţia pe piaţa de retail care a vizat grupurile Metro, Rewe (Selgros Cash & Carry), Mega Image şi Interex şi furnizorii acestora, iar inspectorii recomandă sancţionarea companiilor investigate, amenzile potrivit legii ajungând la 2-4% din cifra de afaceri.

Investigaţiile sunt instrumentate de inspectorii de concurenţă, care la final întocmesc un raport în care sunt făcute propuneri. Raportul este trimis părţilor implicate, care au timp 30 de zile pentru observaţii. În faza următoare sunt programate audierile companiilor de către plenul Consiliului Concurenţie, după care va fi luată decizia finală.

Investigaţia privind piaţa de retail, începută în 2009

Consiliul a început investigaţia privind piaţa de retail în anul 2009. Prima investigaţie vizează societăţile membre ale grupului Metro - Metro Cash & Carry Romania, real, -Hypermarket Romania (preluat de grupul francez Auchan), MGB Metro Buying Group - şi furnizorii acestora. Cea de-a doua investigaţie are în vedere societăţile grupului Rewe (Selgros Cash & Carry SRL şi Billa Romania), în timp ce a treia şi a patra privesc societăţile Mega Image, CDE Interex şi furnizorii acestora.

Chiriţoiu a declarat la începutul săptămânii că deşi sunt cazuri separate, investigaţiile s-au realizat concomitent, deoarece vizau acelaşi tip de încălcări ale legii. El a menţionat că se aşteaptă ca sancţiunile să fie contestate în instanţă, dacă decizia finală va fi amendarea companiilor implicate.

Amenzile în acest caz ar putea ajunge la câteva zeci de milioane de euro, în condiţiile în care doar grupurile de retail au afaceri care depăşeşc două miliarde de euro.