PUBLICAȚIILE NOASTRE:

Economie

România aderă la MEGA PROIECTUL "Via Carpatia". Autostrada A6 devine parte a unei noi rute EUROPENE

Autor: | | 16 Comentarii | 10157 Vizualizari
Via Carpata
Mai multe state est-europene, printre care și România, vor să construiască împreună o axă rutieră care să lege Lituania de Bulgaria, conform unei declarații comune semnate joi, la Varșovia, relatează AFP. Numit "Via Carpatia", proiectul a primit deja adeziunea a șapte țări — Lituania, Ungaria, Slovacia, Polonia, România, Ucraina și Turcia — semnatare ale declarației, a declarat ministrul polonez al infrastructurii, Andrzej Adamczyk.

Bulgaria, interesată și ea de proiect, se va angaja "cu următoarea ocazie", în timp ce Republica Cehă a asistat la întâlnirea de la Varșovia "în calitate de observator", a adăugat el, scrie Agerpres.

"Via Carpatia este o axă vitală pentru dezvoltarea regiunilor din Europa Centrală și de Est. Este o cale de comunicare care ar încălca principiul, în vigoare până acum, de realizare unor artere în direcția est-vest", a mai declarat ministrul presei.

Nu a fost furnizată nicio cifră privind costul proiectului sau data la care va fi demarat, însă promotorii speră să obțină o contribuție de la UE pentru finanțarea sa.

Această inițiativă reflectă ambițiile afișate de noul guvern conservator polonez, învestit din octombrie anul trecut, de a întări cooperarea regională între țările europene situate între Marea Baltică și Marea Adriatică, pentru a contrabalansa centrul de greutate reprezentat de Europa occidentală, comentează AFP.


Deocamdată nu a fost stabilită nicio dată precisă pentru demararea proiectului sau ce va însemna acesta din punct de vedere financiar. Bulgaria a anunţat că este interesată, la rândul ei, de acest proiect, urmând să semneze acordul în perioada următoare, iar Cehia, de asemenea vizată de traseu, a rămas deocamdată la stadiul de observator. În cadrul discuţiilor purtate la Varşovia, părţile implicate au anunţat că speră să obţină sprijin financiar din partea Uniunii Europene pentru acest proiect rutier.

Autostrada A6 este aflată în construcție, urmând ca la finalizare să lege orașul Lugoj, unde porneşte din Autostrada A1, cu localitatea Calafat, unde va trece Dunărea spre Bulgaria pe podul Calafat-Vidin. Prima porțiune de autostradă, de 11 km dintre Balinț și Lugoj, unde se află un nod rutier cu DN6, a fost inaugurată pe 19 decembrie 2013. Traseul urmat va fi de la Lugoj spre Caransebeş, Drobeta Turnu Severin, Craiova, Calafat. Lungimea estimată a traseului este de aproximativ 260 de kilometri. Această autostradă a fost iniţial planificată să lege Bucureștiul de Banat prin sudul României.


Tag-uri: Via Carpatia, romania via carpatia, autostrada a6 bucuresti banat, autostrada sudul romania, UE finantare autostrazi, autostarda, a6, europa de est
În lipsa unui acord scris din partea Evenimentul Zilei, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi dacă inseraţi vizibil link-ul articolului România aderă la MEGA PROIECTUL "Via Carpatia". Autostrada A6 devine parte a unei noi rute EUROPENE.




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

CITEŞTE Şi