România are proiecte de drumuri abandonate de 3-4 ani. Homor: le termină în regie proprie

Autor: | | 0 Comentarii | 293 Vizualizari

Managementul defectuos a fost, în opinia directorului general al CNAIR, o altă cauză care a dus la probleme în executarea unor lucrări, astfel încât, în noua organizare, fiecare regională de drumuri va avea echipă solidă de management.

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va executa o serie de proiecte în regie proprie, atât din cele vechi, blocate în acest moment, dar şi proiecte noi, pe baza experienţei dobândite în urma execuţiei lotului trei al autostrăzii Orăştie - Sibiu, a anunţat joi directorul companiei, Cătălin Homor, în cadrul unei conferinţe de prezentare a acestor proiecte.

"Am avut o experienţă destul de bună în trecut cu lotul trei al autostrăzii Orăştie - Sibiu. A fost un succes înregistrat într-un termen relativ scurt şi nu au fost evenimente care ne-au surprins. Este un precedent şi reprezintă o modalitate de implementare în termen scurt, asupra căreia deţinem controlul absolut pentru că este organizarea noastră internă, să evităm tot felul de lucruri neprevăzute legate de constructori neserioşi, oameni care au venit să facă bani nu construcţii, şi noi toţi avem de suferit", a explicat Homor.

Potrivit acestuia, prin realizarea lucrării amintite au fost create liniile directoare pe care pot fi aplicate şi în cazul altor proiecte. Totodată, un alt avantaj al lucrărilor în regie proprie îl constituie faptul că riscurile sunt mai uşor de identificat şi de gestionat şi, deşi acestea nu pot fi eliminate, probabilitatea de a se concretiza poate fi mult redusă.

Managementul defectuos a fost, în opinia directorului general al CNAIR, o altă cauză care a dus la probleme în executarea unor lucrări, astfel încât, în noua organizare, fiecare regională de drumuri va avea echipă solidă de management. "Avem în companie oameni cu experienţă în domeniu, dar ne-am propus să şi angajăm persoane cu experienţă pentru a completa echipele", a adăugat Homor.

Acesta a adăugat că în acest sistem vor fi derulate proiecte vechi care sunt blocate, unele chiar de 3 - 4 ani, din cauza incapacităţii constructorilor de a le finaliza, dar şi proiecte noi. Directorul CNAIR a subliniat faptul că instituţia a cerut şi a obţinut şi aprobarea Comisiei Europene pentru a derula astfel de proiecte, pentru a nu avea probleme cu finanţarea.

Referitor la calitatea acestor proiecte, Homor a explicat ca de verificarea lucrărilor se va ocupa şi Inspectoratul de Stat în Construcţii. De proiectare în acest cazuri se vor ocupa atât angajaţi ai companiei, dar vor exista şi proiecte care vor fi scoase la licitaţie. În prima fază, fiecare direcţie regională va avea în derulare de la unu la trei proiecte, lista putând fi lărgită, însă nu foarte mult, a mai spus Homor.




Alte articole din categoria: Economie

evz.ro
libertatea.ro
rtv.net
wowbiz.ro
b1.ro
ziare.com
unica.ro
fanatik.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE Şi