PUBLICAȚIILE NOASTRE:

EVZ Special

România şi-a depăşit planul la scos din sărăcie cu 289.000 de cetăţeni

Autor: Roland Cătălin Pena | vineri, 04 martie 2016 | 2 Comentarii | 569 Vizualizari
Distanța dintre ieșitul din sărăcie și sărac se poate măsura într-o găină FOTO: RĂZVAN VĂLCĂNEANȚU
Ţara noastră a avut un rezultat de excepţie în plan social între 2008- 2014, când 869.000 de persoane au fost scoase din categoria celor expuse riscului de sărăcie sau de excluziune socială, deşi obiectivul propus era de 580.000. Această informaţie apare, fără altă explicaţie, în Raportul de ţară al României pentru 2016

Finalizat pe 26 februarie la Bruxelles, Raportul de ţară al României pentru 2016, care este în faza de Document de lucru al Serviciilor Comisiei Europene, a fost discutat, luni, la Palatul Victoria. Ministerele au termen până astăzi la prânz să transmită la MAE, pe baza Raportului, propuneri care să fie discutate cu Comisia Europeană în cadrul reuniunii bilaterale în sistem videoconferinţă, care a fost stabilită pentru 29 martie. La întâlnirea de luni s-a stabilit, potrivit surselor noastre, că elaborarea Programului Naţional de Reformă 2016 (PNR) şi transmiterea acestuia la Comisia Europeană până pe 15 aprilie reprezintă o prioritate pentru România. Ministerele mai au sarcina ca până pe 9 martie să trimită la Externe măsurile pe care le doresc introduse în PNR în scopul atingerii obiectivelor naţionale Europa 2020, dar şi pentru a răspunde provocărilor identificate de Comisia Europeană în Raportul de ţară 2016. Măsurile trebuie să poată fi implementate întrun orizont de timp de 12-18 luni şi să fie coerente cu programul de guvernare.


Concluzii ale Raportului

Raportul evaluează economia României prin prisma analizei anuale a creșterii pentru 2016 efectuate de Comisia Europeană, care a fost publicată la 26 noiembrie 2015. Analiza recomandă să se aibă în vedere trei priorități pentru politica economică și socială a UE în 2016: relansarea investițiilor, continuarea reformelor structurale menite să modernizeze economiile statelor membre și adoptarea unor politici bugetare responsabile.

  • Măsurile de politică referitoare la partea de ofertă a economiei, cum ar fi investițiile în inovare și în infrastructură sau îmbunătățirile aduse mediului de afaceri și administrației publice, rămân limitate. Principala provocare va fi aceea de a asigura o creștere e conomică echilibrată și durabilă în viitor.
  • Emigrația puternică, inclusiv a lucrătorilor cu înaltă calificare, combinată cu îmbătrânirea populației, reprezintă o provocare pentru sprijinirea unei economii competitive. Reducerea din 2014 a contribuțiilor la sistemul de asigurări sociale a sprijinit limitarea, până acum, a costurilor unitare ale muncii, însă acestea pot să depășească productivitatea muncii în viitor, deoarece piața forței de muncă se restrânge.
  • Finanțele publice au fost stabile în 2015, dar se prevede o deteriorare a acestora ca urmare a creșterii cheltuielilor și a reducerii TVA-ului și a altor taxe. Se preconizează că noile reduceri fiscale din 2016 și 2017, precum și creșterea salariilor din sectorul public vor majora deficitul la 3,75 % din PIB până în 2017. Se așteaptă ca datoria publică să crească la peste 40 % în aceeași perioadă.
  • Cel de al treilea program de asistență financiară pentru balanța de plăți (2013- 2015) s-a încheiat în septembrie 2015, fără a se fi finalizat bilanțul. România și-a menținut obiectivul pe termen mediu în 2015, dar se preconizează că se va abate în mod semnificativ de la acesta în 2016 și 2017.
  •  S-au realizat progrese limitate în domeniul respectării obligațiilor fiscale.
  • Nu s-a înregistrat niciun progres în ceea ce privește egalizarea vârstei de pensionare pentru bărbați și pentru femei.
  • S-au realizat progrese limitate în ceea ce privește îmbunătățirea stabilirii salariului minim și introducerea venitului minim de incluziune.
  • Legea privind darea în plată poate genera un risc sistemic pentru întregul sector bancar, cu riscuri pentru stabilitatea sectorului financiar și cu implicații asupra întregii economii.
  • Se estimează că deficitul finanțelor publice va crește de peste trei ori ca procent din PIB în numai doi ani.
  • Creșterea economică poten țială este limitată de planificarea și coordonarea ineficientă a investițiilor publice, de cea mai scăzută rată de absorbție a fondurilor UE, de un mediu de afaceri nefavorabil, de o intensitate scăzută a cercetării și dezvoltării și de reforme structurale prelungite, inclusiv în ceea ce privește întreprinderile de stat.

Marile probleme

Eficacitatea și eficiența administrației publice sunt limitate, iar mediul de afaceri s-a îmbunătățit foarte puțin. Gestionarea inconsecventă a resurselor umane și financiare diminuează capacitatea administrației publice de a elabora și de a pune în aplicare politicile în mod strategic și coordonat. În pofida faptului că au fost întreprinse măsuri importante de combatere a corupției, acest fenomen reprezintă în continuare o problemă sistemică. Independența sistemului judiciar și respectarea hotărârilor judecătorești se confruntă în continuare cu provocări. Complexitatea procedurilor administrative, volatilitatea politicilor fiscale și utilizarea pe scară largă a ordonanțelor de urgență ale guvernului creează incertitudine și îngreunează adoptarea deciziilor în materie de investiții. Accesul întreprinderilor mici și mijlocii la finanțare rămâne limitat. Rata mare de evaziune fiscală și munca fără forme legale reduc veniturile fiscale și denaturează economia. În ciuda faptului că s-au înregistrat unele progrese, sistemul de achiziții publice este în continuare ineficient


Tag-uri: romania, saracie, persaone, raport, bruxelles, palatul victoria, mae, comisia europeana, Programului Naţional de Reformă 2016, ue, tva, reducerea tva, cresterea economica




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.