ROMÂNII care folosesc telefoane cu Android sunt ţinta predilectă a ATACURILOR CIBERNETICE din ultimele luni

ROMÂNII care folosesc telefoane cu Android sunt ţinta predilectă a ATACURILOR CIBERNETICE din ultimele luni

Utilizatorii de Android din România au fost, în ultimele luni ale anului 2015, ţinta ameninţărilor informatice ce provin din aplicaţiile invizibile care distribuie conţinut publicitar nedorit, se arată într-un raport al companiei de securitate informatică Bitdefender.

Viruşi ca Android.Trojan.HiddenAds și Android.Trojan.HiddenApp sunt printre cei care care ameninţă sistemul Android, un sfert dintre ameninţări fiind raportate în lunile octombrie – decembrie 2015, informează Agerpres.

Mostrele periculoase de software se manifestă prin încercările de a se ascunde de utilizator după instalarea pe tabletă sau telefon și prin distribuirea de reclame agresive care afectează atât performanța dispozitivelor, cât și experiența de utilizare.

Potrivit Bitdefender, în ultimele trei luni din 2015, aplicațiile de tip adware HiddenAds și HiddenApp au putut crea trafic suplimentar consistent către site-urile selectate de către atacatori și, în consecință, au reprezentat un mod facil de a genera recurent încasări substanțiale cu un efort minim.

Ne puteți urmări și pe Google News

Specialiștii Bitdefender apreciază că amenințările de tip ransomware vor continua să producă pagube utilizatorilor români și în 2016, după ce, în luna mai din 2015, această clasă de viruși a vizat circa 1.000 de terminale din România, prin atacuri originare de la servere localizate în Ucraina.

Specialiştii Bitdefender susţin că "reclamele online pot afecta funcționalitatea terminalului cu sistem de operare Android și pot produce o experiență neplăcută în utilizare, în special navigarea la viteze lente, blocarea dispozitivului sau descărcarea bateriei în timp foarte scurt”, după ce trec cu uşurinţă de filtrele de securitate ale magazinului Google Play.

Un studiu realizat de Bitdefender la finalul anului 2014 a arătat că una din trei rețele de publicitate online ar putea servi malvertising, un tip de atac ce poate infecta utilizatorii cu viruși. De asemenea, aproximativ 7% din numărul total de reclame online infectează utilizatorii cu viruși sau îi păcălesc cu fraude, spam și phishing.