Românii pedalează mai mult la sat decât la oraş

Românii pedalează mai mult la sat decât la oraş

Peste 20% dintre locuitorii mediului rural folosesc ca mijloc de locomoţie bicicleta. Un studiu Gfk Cars & Drivers arată că cele mai “cicliste” regiuni ale ţării sunt: Banat, Crişana, Maramureş şi Maramureş, iar zonele în care se pedalează cel mai puţin sunt Bucureştiul şi Dobrogea.

În ultimii ani, în România s-au vândut mai multe biciclete decât maşini, vânzările ridicându-se la 380.000 de bucăţi, faţă de cele 70.000 de automobile. Având în vedere preţul între cele două tipuri de vehicule şi întreţinerea acestora, vânzările sunt explicabile.

„Aşa cum există mulţi împătimiţi ai automobilelor, bicicletele câştigă din ce în ce mai mut teren în rândul celor care vor să ducă un stil de viaţă sănătos sau al celor pasionaţi de sporturi mai mult sau mai puţin extreme”, spune Iulia Cornigeanu, senior consultant GfK România.

30% dintre românii care au maşină sunt şi posesori de bicicletă, iar 2% din populaţie deţine atât un scooter, cât şi o bicicletă. Intenţia de cumpărare a unui automobil este mai accentuată în oraşele medii şi mari decât în Bucureşti. 6% dintre români doresc să îşi achiziţioneze o maşină în următoarele 12 luni, mare parte dintre ei orientându-se spre modele second hand.

Ne puteți urmări și pe Google News

„Cred că Bucureştiul apare în topul oraşelor în care se pedalează puţin din cauza numărului mare de maşini din trafic, dar şi din cauza percepţiei pe care o are majoritatea legată de comportamentul şoferilor cu bicicliştii. Într-adevăr, în Bucureşti nu sunt cei mai educaţi şoferi, dar nici nu sunt atât de răi pe cum le place oamenilor să creadă. În doi ani de pedalat n-am avut incidente grave în traficul bucureştean, chiar dacă aici sunt mai mulţi şoferi decât oriunde în altă parte şi chiar dacă încă nu avem o pistă de biciclete decentă. Oricum, progres există, se văd mai mulţi biciclişti de la un an la altul” spune bloggerul şi biciclistul Cristian Florea.