S-a deschis primul centru din România pentru micuții dislexici. Aveți un copil cu tulburări de învățare? Poate fi genial!

S-a deschis primul centru din România pentru micuții dislexici. Aveți un copil cu tulburări de învățare? Poate fi genial!

Copiii cu dificultăți de învățare (dislexie, disgrafie, discalculie) au, de ieri, mai mulți prieteni devotați, care îi pot ajuta să depășească această perioadă de încercare și să arate că, de fapt, sunt unii dintre cei mai creativi oameni din lume!

Bucuria de a putea ajuta copiii. O implicare totală a sufletului în acest proiect. O poveste despre fericire spusă cu lacrimi. Multă căldură omenească, multă prietenie, adevărată, cu legături care nu se pot rupe prea ușor. Copii relaxați, mulțumiți că au dus la capăt sarcina dată, cu zâmbetul pe față. Îmbrățișări.

Așa a fost dimineața zilei de ieri, la inaugurarea Centrului Edulier, din București. Este primul centru din România dedicat copiilor cu dificultăți de învățare folosind, în premieră, metode alternative de învățare precum: terapia cu animale, interactivitatea digitală, art-terapia sau terapia prin muzică. Oamenii de aici își propun ca prin metode de predare adaptate copiilor cu dificultăți de învățare TSI ( tulburări specifice de învățare), cu ajutorul unei echipe de specialiști în astfel de tulburări, să ajute copiii cu vârste între 3 și 14 ani să depășească dificultățile de scris, citit, memorat sau de calcul.

Ne puteți urmări și pe Google News

FOTO: Prin artă plastică, prin muzică, prin joc, cei mici ajung să controleze difi cultățile

Statistici

Informații pe care nu le cunoaștem sau le ignorăm, dar statisticile ar putea să ne dea de gândit. „În România, trei dintr-o clasă de 20 de copii au o tulburare specifică de învățare, iar depistarea acesteia de timpuriu și un plan de intervenție și terapie potrivit ar face o diferență clară în creșterea a r m o n i o a - să și formarea ca adult cu șanse reale de dezvoltare în comparație cu un copil fără TSI”, spune Cristiana Ionescu, fondatorul asociației.

Ce înseamnă Edulier? „Nu știu, este un cuvânt pe care l-am visat într-o noapte și l-am păstrat pentru un moment în care să-l pot folosi”, a spus amuzată Cristiana Ionescu.

Terapii

Centrul funcționează într- o căsuță cochetă, veche, prietenoasă, cu o curte mică, prin care își fac de cap doi cățeluși. Într-una din camere unii copii pictau, în alta se jucau, făceau un puzzle. Erau cu zâmbetul pe buze și prietenoși. Nu folosim întâmplător cuvântul „prietenie”. Aceasta este starea de spirit care domnește la centru.

Am vrut să aflăm cum sunt ajutați practic acești copii.

Psihoterapeutul Maria Popa ne-a explicat: „Facem terapie educațională individualizată, pentru că fiecare copil cu dislexie, disgrafie sau discalculie are nevoi speciale. Noi evaluăm la început aceste nevoi și încercăm să individualizăm programul pentru fiecare copil în parte”. După aceea se intră în terapie. „Folosim softuri educaționale, avem un font special, fontul pentru dislexie, pe care îl folosim în toate materialele, prin care încercăm să ajutăm acești copii săși depășească dificultățile de învățare pe care le au. Sunt niște metode speciale prin care îi ajutăm. Învățăm literele, învățăm cifrele”, adaugă terapeutul.

Specialistul recomandă ca atunci când se observă existența unor probleme, intervenția să fie cât mai timpurie, chiar din ultimii ani de grădiniță, înainte de a se ajunge la complicații. „Copiii care nu reușesc să învețe să scrie, să citească, să memoreze, rămân foarte mult în urmă față de colegii lor și apoi se întâmplă fenomene foarte neplăcute – etichetări, stigmatizări, izolarea copilului”, spune Maria Popa.

Cățeii „terapeuți”

Aminteam mai sus cățeii. ei sunt Mimi și Verdi. Ei bine, au rolul lor foarte bine stabilit, sunt „terapeuții” necuvântători ai copiilor. „Cățeii, la terapia cu animale, îi ajută pe copii să-și câștige încrederea în sine. Este foarte importantă, pentru ca apoi să poată să facă achizițiile de care ei au nevoie. Să se joace, să se împrietenească. Un copil fericit învață mai bine. Mai avem terapie prin grădinărit, prin muzică, știință distractivă – pentru care vor veni profesori speciali.”

Copiii dislexici sunt foarte creativi, ne spune psihologul, și aici li se oferă posibilitatea să-și pună în practică ideile, să-și exteriorizeze sentimentele, emoțiile, să se relaxeze. Este foarte important să se relxeze. Ca să poată face achiziții. În cadrul centrului funcționează și prima sală din România de învățare digitală interactivă.

De ajutorul acordat din toată inima, vor beneficia, anul acesta, 40 de copii.

Dislexici celebri

Dislexicii sunt foarte creativi. Geniali am adăuga, după ce am văzut această „listă” cu dislexici celebri pe Dislexic.ro. Teatru și film: Anthony Hopkins, Robin Williams, Sylvester Stallone, Jack Nicholson, Dustin Hoffman, Tom Cruise, Whoopi Goldberg etc. Muzică: Harry Belafonte, Cher, Jewel, Tony Bennett. Sport: Magic Johnson, Carl Lewis, Pete Rose, Nolan Ryan etc. Pictură și sculptură: Michelangelo, Pablo Picasso, Vincent Van Gogh, Leonardo da Vinci etc. Literatură: Gustave Flaubert, Agatha Christie, Jules Verne. Arhitectură: Richard Rogers. Știință: Thomas Edison, Michael Faraday, Albert Einstein, Galileo Galilei, Louis Pasteur. Îi mai adăugăm pe Julius Caesar și Napoleon Bonaparte. Potrivit estimărilor științifice, dislexia are o incidență de 5%- 12% din populația europeană. În România, abia în ianuarie 2016 a fost completată Legea Educației cu o prevedere ce vizează persoanele cu tulburări de învățare (dislexia, disgrafia, discalculia). Se vor face teste de evaluare a capacității de învățare, în vederea depistării precoce a TSI.