PUBLICAȚIILE NOASTRE:

SCHIMBA ROMANIA

SCHIMBĂ ROMÂNIA. Claudiu, „corporatistul” care a deschis HOTLINE CU EUROPA

Autor: Cristina Lica | marţi, 26 martie 2013 | 8 Comentarii | 1168 Vizualizari
11Claudiu_CORNOIU
Un tânăr de 28 de ani a convins Comisia Europeană să pună la dispoziția românilor linia verde de informare a UE. Tot el a convins CFR-ul să astupe craterele din Gara Craiova.

Românii se mândresc că „sunt cetăţeni europeni şi au drepturi”, dar nu prea ştiu care sunt acelea. Anul trecut, doar 1.700 de conaţionali au apelat la serviciul de informare al UE, mult sub Germania, cu 12.000 de solicitări. Telefonul verde, la care cetăţenii pot suna să se intereseze despre studii, muncă sau alte drepturi comunitare, putea fi apelat doar din reţeaua Romtelecom. După opt luni de lobby şi nu mai puţin de 70 de petiţii, tânărul din Craiova a făcut ce nu au reuşit autorităţile de la noi. UE te sună înapoi Claudiu Cornoiu a absolvit Ingineria şi Psihologia, iar de şapte ani e trainer în cadrul unei multinaţionale din Bucureşti. În timpul liber îi place să se implice în viaţa publică şi a marcat mai multe reuşite. Anul trecut, i-a convins pe cei de la CFR să plombeze gropile din Gara din Craiova, care puneau în pericol viaţa călătorilor. Timp de şase luni „a bombardat” mai multe instituţii cu petiţii, iar în cele din urmă, CFR a inclus aceste reparaţii în bugetul pe 2013.
  • Alăturați-vă campaniei „Cine, când și cum schimbă România” pe Facebook!
Acum, Claudiu a convins autorităţile europene să lărgească accesul românilor la numărul serviciului de informare UE- Europe Direct. Acesta poate fi apelat din toate reţelele, cu excepţia Vodafone (cam 95% din populaţie). „Deşi folosesc serviciul Europe Direct din 2007, am realizat, privind rapoartele de activitate, că extrem de puţini cetăţeni români apelaseră la el. Principalul motiv era inaccesibilitatea acestuia. La acel moment, putea fi apelat doar din Romtelecom”. Claudiu şi familia lui au beneficiat în mai multe rânduri de pe urma serviciului. „Anul trecut, tatăl meu a intrat în şomaj şi a vrut să plece în altă ţară, dar nu ştia dacă îşi poate păstra indemnizaţia. A pus o simplă întrebare şi a aflat ce acte trebuie să aducă şi unde să le depună”, exemplifică Claudiu. Nu trebuie să cunoaşteţi o limbă de circulaţie internaţională ca să aflaţi informaţii, serviciul fiind disponibil în 27 de limbi. Recent, Comisia Europeană a lansat o opţiune suplimentară şi anume apelarea inversă programată, care permite fixarea unei ore şi date la care poţi fi apelat de un dispecer al serviciului. (A contribuit Maria Irimescu) 00 800 67 89 10 11 e numărul la care puteţi suna gratuit ca să aflaţi drepturile de cetăţeni europeni
  • Un proiect pentru România
Deschizător de drumuri Demersul lui Claudiu nu a fost uşor, dar nu s-a lăsat descurajat. „Primul pas a fost să solicit operatorilor de telefonie suportul pentru deschiderea acestui număr, care s-au arătat interesaţi. Am solicitat şi sprijinul Autorităţii de Reglementare în Comunicaţii (ANCOM), care a declarat că, de fapt, beneficiarul serviciului, CE, nu permite accesul”. Claudiu a aflat cine se află în spatele acestui serviciu şi a contactat imediat cele două companii străine. În noiembrie, ca urmare a acţiunilor lui, Comisia a extins accesul, iar în decembrie, operatorii români au semnat contractul cu operatorul străin Belgacom. Cadrul tehnic s-a materializat acum câteva zile. „Bazat pe cazul din România, UE vrea acum să lărgească accesul telefonului verde şi în alte ţări”, e mândru Claudiu.

Citiți AICI toate articolele publicate în cadrul campania SCHIMBĂ ROMÂNIA
Tag-uri:




SPUNE-TI PAREREAAcum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>

Libertatea

RTV

B1

Ziare.com

Unica

Capital

Fanatik

Alte articole EVZ pe aceeasi tema

spune-ti parerea Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>





Pentru a instaura un cadru civilizat de discuţii, de eliminare a "postacilor" de partid sau a celor plătiţi ca să blocheze un articol civilizat, am adoptat următoarele soluţii, în privinţa comentariilor:
  • 1) Moderarea comentariilor lăsate în formularul de la finalul articolelor o dată la o oră – în acest caz, comentariile nu vor apărea instant.
  • 2) Postarea instant a comentariilor lăsate prin intermediul contului de facebook – în acest caz comentariile vor fi postate imediat. Puteţi să vă faceţi cont de Facebook aici.
Orice critică este acceptată pe site-ul evz.ro, cu condiţia păstrării unui limbaj civilizat, toate aceste măsuri fiind şi în sprijinul celor interesaţi să-şi expună punctele de vedere fără a mai fi hărţuiţi.
Sperăm că veţi înţelege adevărata valoare a demersului evz.ro şi vă veţi asuma responsabilitatea alături de noi.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul EVZ.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.