Se schimbă contractele de RCA. Cât timp nu circuli cu mașina, nu plătești asigurare

Se schimbă contractele de RCA. Cât timp nu circuli cu mașina, nu plătești asigurare

Șoferii vor putea suspenda contractele de asigurare RCA, dacă nu circulă cu mașina și vor putea cumpăra o poliță cu durată de numai o lună, dacă așa doresc. Prevederile apar în noul proiect de ordonanță privind normele RCA, aflat pe site-ul Finanțelor

Potrivit noilor prevederi, șoferii vor beneficia de contracte de asigurare mult mai flexibile, iar politica de despăgubiri se va schimba. Iată, pe scurt, cele mai importante pevederi.

Asigurare pe numai o lună – Dacă acum șoferii sunt obligați să încheie asigurări pe șase sau 12 luni, noul proiect propune ca noile polițe să aibă o durată cuprinsă între o lună și 12 luni. Astfel, un șofer își va putea cumpăra o poliță cu maturitate de o lună sau orice multiplu de o lună (două luni, trei luni, patru luni etc.), până la un an.

Despăgubirile se acordă chiar dacă nu s-a plătit prima – Dacă a fost parafat un contract de asigurare, dar persoana în cauză nu și-a plătit prima, și are loc un accident, atunci compania de asigurări este obligată să achite daunele. Ca să fie scutit de plata daunelor, asiguratorul trebuie să fi apucat să rezilieze contractul, înainte de accident.

Ne puteți urmări și pe Google News

Șoferii care vor un istoric bun trebuie să achite daunele – De regulă, companiile de asigurări se uită la istoricul celor care dețin mașina. Dacă aceștia au avut accidente în trafic, le vând polițe RCA mai scumpe. Noile norme prevăd însă o portiță de scăpare, prin care se pot evita scumpirile. Astfel, în cazul unui accident, după ce compania de asigurări acordă despăgubirea, șoferul îi poate plăti acesteia contravaloarea daunelor. În acest fel, accidentul se șterge din istoricul său în trafic. Nemaiavând accidente la activ, șoferul își va putea cumpăra polițe ieftine.

Fără asigurare, dacă mașina stă în parcare – În prezent, indiferent dacă circuli sau nu cu mașina, ești obligat să ai asigurare RCA. Pe viitor, dacă vehiculul va fi imobilizat sau dacă i se suspendă dreptul de circulație, se poate suspenda și contractul RCA. Modalitatea de suspendare trebuie stabilită prin norme eliberate în comun de Ministerul de Interne, Ministerul Transporturilor și Autoritatea de Supraveghere Financiară, mai scrie în proiect. Potrivit noilor norme, asiguratul care a suspendat contractul de RCA are obligația să păstreze mașina într-un spațiu privat, în afara domeniului public.

Limite de despăgubire de unul și cinci milioane de euro – Proiectul prevede că, pentru prejudiciile materiale produse în același accident, limita de despăgubire este de un milion de euro, echivalent în lei, la cursul BNR din data producerii accidentului. De asemenea, pentru vătămări corporale și decese limita de despăgubire este de cinci milioane de euro.

Despăgubirea, primită de la propriul asigurator

Șoferii accidentați în trafic vor putea primi despăgubirile chiar de la propriul asigurator. În prezent, dacă ești lovit de o altă mașină, trebuie să ceri despăgubirea de la asiguratorul celui care a provocat accidentul. Însă, cum majoritatea românilor încheie polițe ieftine, la asiguratori care nu sunt buni platnici, cel care este accidentat are de așteptat până își recuperează daunele sau își vede reparată mașina. Este ceea ce încearcă să rezolve noile norme RCA. Practic, prin acestea românii sunt îndemnați să își încheie o asigurare la o companie bun-platnic, iar dacă sunt victima unui accident, să obțină despăgubirile imediat, chiar de la aceasta. Ulterior, propriul asigurator va trebui să își recupereze banii de la compania care a asigurat mașina ce a produs accidentul.