Secretar general OMT: România ar trebui să promoveze mitul lui Dracula pentru a atrage turiști

Secretar general OMT: România ar trebui să promoveze mitul lui Dracula pentru a atrage turiști

România trebuie să aibă o voce mai clară prin care să cheme turiști străini și ar putea realiza acest lucru prin promovarea mitului lui Dracula, a declarat, astăzi Taleb Rifai, secretarul general al Organizației Mondiale a Turismului (OMT), transmite Agerpres.

“Sunt aici pentru că eu cred în România. Am mirosit această poveste de succes și vreau să fac parte din ea. Am văzut oameni entuziaști care au viziune. România merită tot ce-i mai bun din partea noastră. Trebuie să facem industria turismului să se dezvolte pentru generațiile viitoare. Dacă nu crezi în țara ta, nimeni nu va crede. Cred că acesta este un punct foarte important pe care trebuie să-l reținem cu toții. România trebuie să aibă o voce mai clară prin care să cheme turiști, astfel încât aceștia să se simtă atrași”, a spus Taleb Rifai, înalt demnitar al Organizației Națiunilor Unite, prezent la București la o conferință internațională despre turism.

Potrivit sursei citate, fiecare țară ar trebui să promoveze specificul său, iar România are Transilvania cu mitul lui Dracula. “Aveți peisaje minunate, dar și ceilalți la fel spun, așa că trebuie să ne diferențiem. Doar România are Transilvania și numai România poate pretinde această proprietate. Cei din țările nordice aduc turiștii să dea mâna cu Moș Crăciun. Ar trebui să spuneți și voi: “Veniți și întâlniți-vă cu Dracula, veniți și dați mâna cu Vlad Țepeș, veniți să îi ascultați miturile!”. Asta e ceea ce vindem noi. Vindem vise și viziuni, pentru că, la sfârșitul zilei suntem cu toții copii”, a continuat reprezentantul OMT.

Totuși, el a amintit că la fel de importantă este și finanțarea adecvată a turismului. “Ca și în orice alt business din lume, trebuie să investești ca să produci bani mai târziu. Regula de aur este să investim în promovare minimum 1% și maximum 2,5% din venituri. Iar Ministerul Finanțelor ar trebui să realizeze că, atâta timp cât se investește în turism, acești bani se întorc la stat sub formă de taxe, de TVA, de stimulente, de taxe pe teren”, a adăugat Rifai.

Ne puteți urmări și pe Google News