Șefii de la drumuri au uitat să depună hârtiile la Ministerul Mediului pentru avizarea unei autostrăzi construite deja

Șefii de la drumuri au uitat să depună hârtiile la Ministerul Mediului pentru avizarea unei autostrăzi construite deja

În timp ce ministrul Transporturilor, Ioan Rus, și directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale, Narcis Neaga, a inaugurat lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăștie, șefii de la Ministerul Mediului spun că cei de la Transporturi nu au mai completat dosarul depus în vederea avizării acestei lucrări.

Ministerul Mediului, Attila Korodi, a explicat, într-un răspuns dat Parlamentului, că lotul III al autostrăzii Sibiu-Orăștie nu a fost avizat pentru că șefii de Companie nu au completat dosarul depus la Agenția de Protecție a Mediului. Potrivit răspunsului, datat 3 noiembrie 2014, Attila Korodi a explicat că, atunci când șefii de la Drumuri vor depune toate hârtiile, se va relua procedura de avizare a lucrării, care a fost deja inaugurată de șefii de la Transporturi- chiar înainte de turul II al alegerilor prezidențiale.

Ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a inaugurat, vineri, lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, după ce a făcut o ultimă inspecţie pe tronsonul de 22 de kilometri pentru a se asigura că traficul se poate desfăşura în siguranţă, având în vedere că mai există lucrări care trebuie făcute în zonă.

Ioan Rus a ajuns, vineri, în jurul orei 12.00, pe lotul 3 al Autostrăzii Sibiu-Orăştie, situat între localităţile Sălişte (Sibiu) şi Cunţa (Alba), transmite corespondentul MEDIAFAX.

Ne puteți urmări și pe Google News

După o scurtă discuţie cu reprezentanţii firmei constructoare, Ioan Rus a anunţat că, înainte de a decide dacă va fi deschis traficul rutier pe tronsonul de 22 de kilometri, va face o ultimă inspecţie.

Însoţit de reprezentanţii presei, ministrul a parcurs cu autoturismul întreaga distanţă, iar la întoarcere s-a oprit în zona unde au avut loc alunecări de teren.

Reprezentanţii firmei constructoare i-au explicat că mai sunt necesare lucrări de consolidare a terenului, dar că acestea pot fi făcute fără afectarea traficului rutier.

În jurul orei 13.30, în zonă a sosit cu un autocar şi premierul Victor Ponta, însoţit de alţi jurnalişti. Ministrul Ioan Rus s-a urcat în autocar, iar autovehiculul a plecat fără ca jurnaliştii sibieni să aibă posibilitatea de a urca.

După un timp, Ioan Rus a revenit la intrarea pe lotul 3 dinspre Sibiu, adică în zona localităţii Sălişte, şi a anunţat că autostrada poate fi deschisă.

"Autostrada poate fi deschisă şi, în consecinţă, am să rog CNADNR şi Poliţia să ia măsurile necesare şi să dea drumul la circulaţie", a spus Rus.

Întrebat ce se întâmplă în zonele cu alunecări de teren, Rus a precizat: "Zonele sensibile vor fi monitorizate 24 de ore din 24 şi vor fi utilaje în cazul în care va fi nevoie să se intervină. Pe cei 126 de kilometri de autostradă, astăzi, de la Sibiu la Deva, se poate circula în siguranţă".

Întrebat unde este premierul Victor Ponta, Rus a spus că acesta "avea un alt program", dar că a constatat că se poate circula în siguranţă.

Întrebat, de asemenea, ce a spus premierul despre autostradă, Ioan Rus a răspuns: "Mi-a spus să fiu sănătos".

Ioan Rus a menţionat că vineri a fost ultima zi de depunere a ofertelor pentru construcţia drumul expres Sibiu-Piteşti, fiind primite şase oferte.

De asemenea, ministrul a afirmat că până în 2016 se vor finaliza o mie de kilometri de autostradă, iar până în 2018 estimează că vor fi gata şi "două autostrăzi transcarpatice".

Ulterior, ministrul a plecat spre judeţul Alba, unde urma să semneze contractele de execuţie pentru Autostrada Sebeş-Turda, loturile 1 şi 2.

Loturile 1, 2 şi 4 din Autostrada Sibiu-Orăştie au fost deschise traficului în decembrie 2013, lotul trei, de la Sălişte la Cunţa, rămânând însă în şantier din cauza alunecărilor de teren din zonă. Loturile 1, 2 şi 4 ale acestei autostrăzi, cu o lungime totală de 60,5 kilometri, au fost realizate în urma unei investiţii totale de 1,46 miliarde delei (326,5 milioane de euro), fără TVA.

Lotul trei are o lungime de 22 de kilometri, dintre care şase au fost afectaţi de alunecări de teren. Contractul pentru acest tronson a fost semnat în mai 2011, având o valoare de 182,9 milioane de euro. Cei 16 kilometri care erau finalizaţi din respectivul lot nu puteau fi daţi în folosinţă deoarece nu exista nicio ieşire de pe autostradă între Sălişte şi Cunţa. De asemenea, între Orăştie şi Deva se poate circula deja pe autostradă.

 

articol sustinut