ȘEFUL DACIA dezvăluie PLANURILE pentru România

ȘEFUL DACIA dezvăluie PLANURILE pentru România

Compania Automobile Dacia va începe fabricarea motoarelor care respectă normele de mediu Euro 6 la finalul acestui an, a spus ieri Nicolas Maure, directorul general al companiei, citat de Mediafax.

Dacia şi Centrul de Tehnologie Renault din România (RTR), care fac parte din Polul Auto Muntenia, au semnat, luni, două proiecte de investiţii cu Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial "Creşterea competitivităţii economice". Proiectele au o valoare cumulată de 171 de milioane de euro.

Acest proiect va sprijini Dacia să testeze noile motoare.

"Proiectul ne va ajuta cu investiţii într-un centru de prototipuri vehicule şi în bancuri de testare motoare Euro 6", a spus directorul general al Dacia.

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit lui Maure, vor fi realizate elemente de infrastructură pentru instalarea noilor linii de fabricaţie punte spate 4x4 şi matriţe pentru cadre laterale şi vor fi construite două hale destinate testărilor de motoare şi de autovehicule.

Dacia aşteaptă Rabla în circa o lună

În prezent, piaţa auto românească de vehicule noi a scăzut de patru ori faţă de anul 2007.

În acest context, este important să fie relansată în special pentru persoanele fizice. "Sperăm ca până la sfârşitul lunii martie să avem tichetele REMAT pentru 2014. Pentru 2015 sunt mai multe aspecte de luat în considerare şi le vom discuta în cadrul APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile)", a mai spus Maure.

Modernizarea infrastructurii, o prioritate Modernizarea infrastructurii nu are un caracter de urgenţă pentru Dacia. În prezent, compania este preocupată şi de alte elemente de competitivitate, cum ar fi costurile salariale, a mai spus şeful Dacia.

"Accesul facil către frontieră, la Arad, este o prioritate pentru noi, am comunicat-o Guvernului. Zilnic avem un flux de 350 de camioane care pleacă de la Mioveni spre graniţă şi invers. Am economisi 30 de euro (pe autoturism transportat - n.a.). Miza este mare pentru noi şi există şi aspecte de mediu, am discutat cu Guvernul, care nu ne-a dat încă un termen precis (pentru Autostrada Piteşti - Sibiu - n.r.). Insistăm însă că pentru noi nu are un caracter de urgenţă", a explicat acesta.

"30 de euro nu înseamnă nici mult nici puţin, există şi alte elemente de competitivitate de luat în calcul, vorbim de costuri salariale, care trebuie să rămână la un anumit nivel, altfel uzina din Tanger (Maroc), care este o uzină nouă, devine din ce în ce mai importantă", a completat şeful Dacia.