Singura COMUNĂ CU TRAMVAI din ţară poate deveni COMOARA TURISMULUI românesc. Istoria reţelei de TRASPORT RURAL-URBAN a început în 1948 şi REÎNVIE ÎN 2016 l GALERIE FOTO retro şi color

Singura COMUNĂ CU TRAMVAI din ţară poate deveni COMOARA TURISMULUI românesc. Istoria reţelei de TRASPORT RURAL-URBAN a început în 1948 şi REÎNVIE ÎN 2016 l GALERIE FOTO retro şi color

Singura comună cu tramvai din ţară poate deveni comoara turismului românesc.

Totul se întâmplă la 12 km de Sibiu, la Răşinari, singurul sat din România în care se circulă cu tramvaiul încă din 1948. Istoricul Răzvan Pop, directorul Direcţiei Judeţene pentru Cultură Sibiu, a povestit că Sibiul este al doilea oraş european cu tramvai încă de la începutul secolului al XX-lea.

"El lega nu numai principalele zone ale oraşului, dar şi Răşinariul (de fapt, şi astăzi este unicul tramvai ce leagă două localităţi în România). El trecea pe principalele străzi ale Sibiului, Victoriei - Piaţa Unirii - Bălcescu - Piaţa Mare - Magheru - Piaţa Gării", a adăugat Pop pe www.razvanpop.ro.

Conform turnulsfatului.ro, primăria comunei Rășinari a anunțat recent că lucrările de reabilitare a șinei de tramvai între Sibiu și Rășinari avansează, astfel că în acest an tramvaiul și-ar putea relua vechile trasee, numai în scop turistic, între centrul comunei și intrarea principală în Muzeul în aer liber din Dumbrava Sibiului. De altfel, încă din 2011, tramvaiul Sibiu-Rășinari circula doar în regim turistic, în majoritatea cazurilor pentru spectacolele Teatrului Național ”Radu Stanca”.

Ne puteți urmări și pe Google News

Linia Dumbrava – Rășinari este ultima extindere a rețelei de tramvai sibian și a fost realizată în 1948.  ”fără fir aerian, circulaţia desfăşurându-se printr-un sistem provizoriu format dintr-un motor Diesel de camion – generator electric, montat pe o remorcă”, conform reprezentanților Tursib.

Surse foto: trolleybus.tramclub.org, tramclub.org